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AUTHENTICITIES AND VIRTUAL REALITY THE CASE STUDIES JUPITER COLUMN AND KALEIDOPHONIC DOG

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AUTHENTICITIES AND VIRTUAL REALITY THE CASE STUDIES JUPITER COLUMN AND KALEIDOPHONIC DOG

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dc.contributor.author Muñoz Morcillo, Jesús es_ES
dc.contributor.author Schaaf, Franziska es_ES
dc.contributor.author Schneider, Ralf es_ES
dc.contributor.author Robertson-von Trotha, Caroline Y. es_ES
dc.date.accessioned 2017-07-24T07:07:01Z
dc.date.available 2017-07-24T07:07:01Z
dc.date.issued 2016-10-27
dc.identifier.isbn 9788490484555
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/85629
dc.description.abstract [EN] The common notion of digital replicas is mostly dominated by the idea that a digital 3D reconstruction should be as faithful to the original artefact as possible. However, the resulting 3D models need often too many computing resources for displaying, so that it is barely possible to experience them with accuracy in a virtual environment. In order to make complex 3D replicas more accessible, the polygonal mesh has to be decimated at the expense of the details loosing “authenticity” in an “auratic” sense. Against this background, we test a pluralistic notion of authenticity that relies more on conserving meanings rather than on conserving physical features by contextualizing 3D objects in VR environments. For this purpose, we use two case studies, the Ladenburg's Jupiter Column (II AD), and the audio-kinetic sculpture Kaleidophonic Dog (1967) by Stephan von Huene. es_ES
dc.description.abstract [ES] El concepto habitual de réplicas digitales está mayoritariamente dominado por la idea de que la reconstrucción 3D ha de ser tan fiel al artefacto original como sea posible. No obstante, los modelos 3D resultantes son a menudo tan complejos que es casi imposible experimentarlos con detalle en un entorno virtual al requerir demasiados recursos computacionales para su representación gráfica. Para hacer más accesibles las réplicas 3D hay que diezmar la red poligonal a costa de los detalles perdiendo “autenticidad” en un sentido “aurático”. Con este trasfondo probamos una noción pluralística de autenticidad que consiste más en la conservación de siginificados que en la conservación de características físicas contextualizando objetos 3D en entornos de realidad virtual (RV). Con este fin usamos dos ejemplos, la Columna de Júpiter (II A.D.) y la escultura audiocinética de Stephan von Huene Kaleidophonic Dog (1967). es_ES
dc.format.extent 4 es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Editorial Universitat Politècnica de València es_ES
dc.relation.ispartof 8th International congress on archaeology, computer graphics, cultural heritage and innovation es_ES
dc.rights Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) es_ES
dc.subject Data acquisition es_ES
dc.subject Photogrammetry es_ES
dc.subject Remote sensing es_ES
dc.subject Documentation es_ES
dc.subject Cultural heritage es_ES
dc.subject Digitisation es_ES
dc.subject 3D modelling es_ES
dc.subject Virtual archaeology es_ES
dc.subject Virtual museums es_ES
dc.subject Virtual exhibitions es_ES
dc.subject Gaming es_ES
dc.subject Collaborative environments es_ES
dc.subject Internet technology es_ES
dc.subject Social media es_ES
dc.subject Architecture es_ES
dc.title AUTHENTICITIES AND VIRTUAL REALITY THE CASE STUDIES JUPITER COLUMN AND KALEIDOPHONIC DOG es_ES
dc.title.alternative AUTENTICIDADES Y REALIDAD VIRTUAL. LOS ESTUDIOS DE CASO COLUMNA DE JUPITER Y KALEIDOPHONIC DOG es_ES
dc.type Capítulo de libro es_ES
dc.type Comunicación en congreso es_ES
dc.identifier.doi 10.4995/arqueologica8.2015.4176
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.description.bibliographicCitation Muñoz Morcillo, J.; Schaaf, F.; Schneider, R.; Robertson-Von Trotha, CY. (2016). AUTHENTICITIES AND VIRTUAL REALITY THE CASE STUDIES JUPITER COLUMN AND KALEIDOPHONIC DOG. En 8th International congress on archaeology, computer graphics, cultural heritage and innovation. Editorial Universitat Politècnica de València. 484-487. https://doi.org/10.4995/arqueologica8.2015.4176 es_ES
dc.description.accrualMethod OCS es_ES
dc.relation.conferencename ARQUEOLÓGICA 2.0 - 8th International Congress on Archaeology, Computer Graphics, Cultural Heritage and Innovation es_ES
dc.relation.conferencedate September 05-07,2016 es_ES
dc.relation.conferenceplace Valencia, Spain es_ES
dc.relation.publisherversion http://ocs.editorial.upv.es/index.php/arqueologica20/arqueologica8/paper/view/4176 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 484 es_ES
dc.description.upvformatpfin 487 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.relation.pasarela OCS\4176 es_ES


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