Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Ruiz Gómez, Álvaro R. | es_ES |
dc.contributor.author | Ballester-Roca, Josep | es_ES |
dc.date.accessioned | 2017-07-27T09:09:43Z | |
dc.date.available | 2017-07-27T09:09:43Z | |
dc.date.issued | 2017-07-11 | |
dc.identifier.issn | 1886-2438 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/85867 | |
dc.description.abstract | [EN] Throughout the last twenty years, the implementation of bilingual programmes in the Autonomous Region of Valencia has produced diverse results. This calls for an in-depth research to ascertain the actual impact on pupils. Numerous studies, at international level, confirm thatlinguistic immersion is the most successful method for language learning. However the belief that the teaching of the Valencian language is detrimental to learning Castillian Spanish has been an important underlying obstacle. This paper presents research carried out in four schools in Valencia and Teruel to statistically evaluate the influence of different language teaching programmes on Reading comprehension in Castillian Spanish. These programmes included a Programme of Progressive Incorporation (PIP), a Programme of Language Immersion (PIL) and a Castillian Spanish Monolinguistic Programme. | es_ES |
dc.description.abstract | [CA] L’aplicació dels programes bilingües al País Valencià al llarg dels últims vint anys ha estat una tasca amb resultats diversos que reclamen un estudi seriós de l’impacte produït en l’alumnat. La creença de que l’ensenyament en valencià era en detriment del castellà ha estat un entrebanc important per superar el rebuig primigeni que aquest tipus d’ensenyament de llengües va tindre al nostre territori, tot i que nombrosos estudis a nivell internacional corroboren la immersió lingüística com un dels mètodes més exitosos en aquest sentit. El present treball vol donar a conèixer una investigació duta a terme en quatre col·legis del nostre territori i Terol, amb diferents programes d’ensenyament de llengües com ara el programa d’incorporació progressiva (PIP), el programa d’immersió lingüística (PIL) i un programa monolingüe en castellà, per avaluar i comparar, amb un estudi estadístic, la influència d’aquests programes en la comprensió lectora en castellà | es_ES |
dc.language | Catalán | es_ES |
dc.publisher | Editorial Universitat Politècnica de València | |
dc.relation.ispartof | Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas | |
dc.rights | Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) | es_ES |
dc.subject | Bilingüisme | es_ES |
dc.subject | Plurilingüisme | es_ES |
dc.subject | Immersió lingüística | es_ES |
dc.subject | Aprenentatge de llengües | es_ES |
dc.subject | Competència lectora | es_ES |
dc.subject | Bbilingualism | es_ES |
dc.subject | Multilingualism | es_ES |
dc.subject | Language immersion | es_ES |
dc.subject | Language learning | es_ES |
dc.subject | Reading ability | es_ES |
dc.title | Influència de la immersió lingüística en la competència lectora. Estudi de tres models d'aprenentatge en la realitat plurilingüe valenciana | es_ES |
dc.title.alternative | Influence of language immersion in the reading comprehesion. Study of three learning models in the plurilingual valencian reality | es_ES |
dc.type | Artículo | es_ES |
dc.date.updated | 2017-07-27T07:35:43Z | |
dc.identifier.doi | 10.4995/rlyla.2017.6725 | |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Ruiz Gómez, ÁR.; Ballester-Roca, J. (2017). Influència de la immersió lingüística en la competència lectora. Estudi de tres models d'aprenentatge en la realitat plurilingüe valenciana. Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas. 12:125-135. https://doi.org/10.4995/rlyla.2017.6725 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | SWORD | es_ES |
dc.relation.publisherversion | https://doi.org/10.4995/rlyla.2017.6725 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 125 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 135 | es_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.description.volume | 12 | |
dc.identifier.eissn | 1886-6298 | |
dc.description.references | Baker, C. (1997). Fundamentos de educación bilingüe y bilingüismo. Madrid: Cátedra. | es_ES |
dc.description.references | Baldaquí, J. M. (2003). Avaluació sociolingüística dels programes valencians d'ensenyament bilingüe. V. Martines (coord.) Llengua, societat i ensenyament. Alacant: Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana. | es_ES |
dc.description.references | Ballester, J. (2015). La formación lectora i literaria. Barcelona: Graó. | es_ES |
dc.description.references | Bueno, V. (1995). Bilingüisme i educació a la Comunitat Valenciana (Tesi doctoral). València: Universitat de València. | es_ES |
dc.description.references | Cenoz, J., Genesee, F. (1998). Beyond Bilingualism: Multilingualism and Multilingual Education. Clevedon: Multilingual Matters. | es_ES |
dc.description.references | Cummins, J. (1976). "The influence of bilingualism on cognitive growth: A synthesis of research findings and explanatory hypotheses". Working Papers on Bilingualism, 9: 1-43. | es_ES |
dc.description.references | Cummins, J. (1978). "Educational implications of mother tongue maintenance in minority-language groups". The Canadian Modern Language Review, 34: 395-416. | es_ES |
dc.description.references | Cummins, J. (1983). Interdependencia lingüística y desarrollo educativo de los niños bilingües. Infancia y Aprendizaje, 6(21), 37-68. doi:10.1080/02103702.1983.10821962 | es_ES |
dc.description.references | Diez, I. (1995). Nivells lingüístics en els alumnes del tercer cicle d'EGB a la Comunitat Valenciana (Tesi doctoral). València: Universitat de València. | es_ES |
dc.description.references | Domenech, J. L. (1990). Avaluació i seguiment del valencià com a llengua vehicular d'ensenyament (Tesi doctoral). València: Universitat de València. | es_ES |
dc.description.references | Doménech, J. L. (2009). "Estudis i investigacions sobre la introducció del valencià a l'ensenyament". Anuari de Psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, 12/1: 45-63. | es_ES |
dc.description.references | Genesee, F., Tucker, G. R. (1990). Educación bilingüe. En Husen Postlethwaite, Enciclopedia internacional de la educación, MEC-Vicens Vives, vol.1, 634 | es_ES |
dc.description.references | Genesse, F. (1995). The Canadian Second Language Immersion Program. Garcia, O. & Baker, C. (eds.) Policy and Practice in Bilingual Education: A Reader extending the Foundation. Clevendon: Multilingual Matters. | es_ES |
dc.description.references | Huguet, A., Madariaga, J. (2005). Fundamentos en educación bilingüe. Bilbao: Universitat del País Basc. | es_ES |
dc.description.references | Peal, E., & Lambert, W. E. (1962). The relation of bilingualism to intelligence. Psychological Monographs: General and Applied, 76(27), 1-23. doi:10.1037/h0093840 | es_ES |
dc.description.references | Lambert, W. E. (1974). "A Canadian Experiment in the Developement of bilingual competence". Canadian Modern Language Review, 31/2: 108-116. | es_ES |
dc.description.references | Pascual, V. (2006). El tractament de les llengües en un model d'educació plurilingüe per al sistema educatiu valencià. València: Generalitat Valenciana. | es_ES |
dc.description.references | Pascual, V. (2008). Components i organització d'una unitat amb un tractament integrat de llengua i contigut en una L2. Caplletra, 45: 121-152. | es_ES |
dc.description.references | Pascual, V. (2011). Un model d'educació plurilingüe i intercultural per al sistema educatiu valencià. Valencia: Generalitat Valenciana. | es_ES |
dc.description.references | Pascual, V., Sala, V. (1996). "Escola i política lingüística al País Valencià". Temps d'educació, 16: 195-219. | es_ES |
dc.description.references | Ruiz Bikandi, U. (2012). "El plurilingüismo visto desde los documentos europeos: una mirada crítica". Textos de Didáctica de la Lengua y la Literatura, 60: 65-76 | es_ES |
dc.description.references | Signoret, A. (2003). "Bilingüismo y cognición: ¿Cuándo iniciar el bilingüismo en el aula?" Perfiles Educativos, 25/102: 6-21. | es_ES |