- -

Influència de la immersió lingüística en la competència lectora. Estudi de tres models d'aprenentatge en la realitat plurilingüe valenciana

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Influència de la immersió lingüística en la competència lectora. Estudi de tres models d'aprenentatge en la realitat plurilingüe valenciana

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.author Ruiz Gómez, Álvaro R. es_ES
dc.contributor.author Ballester-Roca, Josep es_ES
dc.date.accessioned 2017-07-27T09:09:43Z
dc.date.available 2017-07-27T09:09:43Z
dc.date.issued 2017-07-11
dc.identifier.issn 1886-2438
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/85867
dc.description.abstract [EN] Throughout the last twenty years, the implementation of bilingual programmes in the Autonomous Region of Valencia has produced diverse results. This calls for an in-depth research to ascertain the actual impact on pupils. Numerous studies, at international level, confirm thatlinguistic immersion is the most successful method for language learning. However the belief that the teaching of the Valencian language is detrimental to learning Castillian Spanish has been an important underlying obstacle. This paper presents research carried out in four schools in Valencia and Teruel to statistically evaluate the influence of different language teaching programmes on Reading comprehension in Castillian Spanish. These programmes included a Programme of Progressive Incorporation (PIP), a Programme of Language Immersion (PIL) and a Castillian Spanish Monolinguistic Programme. es_ES
dc.description.abstract [CA] L’aplicació dels programes bilingües al País Valencià al llarg dels últims vint anys ha estat una tasca amb resultats diversos que reclamen un estudi seriós de l’impacte produït en l’alumnat. La creença de que l’ensenyament en valencià era en detriment del castellà ha estat un entrebanc important per superar el rebuig primigeni que aquest tipus d’ensenyament de llengües va tindre al nostre territori, tot i que nombrosos estudis a nivell internacional corroboren la immersió lingüística com un dels mètodes més exitosos en aquest sentit. El present treball vol donar a conèixer una investigació duta a terme en quatre col·legis del nostre territori i Terol, amb diferents programes d’ensenyament de llengües com ara el programa d’incorporació progressiva (PIP), el programa d’immersió lingüística (PIL) i un programa monolingüe en castellà, per avaluar i comparar, amb un estudi estadístic, la influència d’aquests programes en la comprensió lectora en castellà es_ES
dc.language Catalán es_ES
dc.publisher Editorial Universitat Politècnica de València
dc.relation.ispartof Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas
dc.rights Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) es_ES
dc.subject Bilingüisme es_ES
dc.subject Plurilingüisme es_ES
dc.subject Immersió lingüística es_ES
dc.subject Aprenentatge de llengües es_ES
dc.subject Competència lectora es_ES
dc.subject Bbilingualism es_ES
dc.subject Multilingualism es_ES
dc.subject Language immersion es_ES
dc.subject Language learning es_ES
dc.subject Reading ability es_ES
dc.title Influència de la immersió lingüística en la competència lectora. Estudi de tres models d'aprenentatge en la realitat plurilingüe valenciana es_ES
dc.title.alternative Influence of language immersion in the reading comprehesion. Study of three learning models in the plurilingual valencian reality es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.date.updated 2017-07-27T07:35:43Z
dc.identifier.doi 10.4995/rlyla.2017.6725
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.description.bibliographicCitation Ruiz Gómez, ÁR.; Ballester-Roca, J. (2017). Influència de la immersió lingüística en la competència lectora. Estudi de tres models d'aprenentatge en la realitat plurilingüe valenciana. Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas. 12:125-135. https://doi.org/10.4995/rlyla.2017.6725 es_ES
dc.description.accrualMethod SWORD es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.4995/rlyla.2017.6725 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 125 es_ES
dc.description.upvformatpfin 135 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.volume 12
dc.identifier.eissn 1886-6298
dc.description.references Baker, C. (1997). Fundamentos de educación bilingüe y bilingüismo. Madrid: Cátedra. es_ES
dc.description.references Baldaquí, J. M. (2003). Avaluació sociolingüística dels programes valencians d'ensenyament bilingüe. V. Martines (coord.) Llengua, societat i ensenyament. Alacant: Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana. es_ES
dc.description.references Ballester, J. (2015). La formación lectora i literaria. Barcelona: Graó. es_ES
dc.description.references Bueno, V. (1995). Bilingüisme i educació a la Comunitat Valenciana (Tesi doctoral). València: Universitat de València. es_ES
dc.description.references Cenoz, J., Genesee, F. (1998). Beyond Bilingualism: Multilingualism and Multilingual Education. Clevedon: Multilingual Matters. es_ES
dc.description.references Cummins, J. (1976). "The influence of bilingualism on cognitive growth: A synthesis of research findings and explanatory hypotheses". Working Papers on Bilingualism, 9: 1-43. es_ES
dc.description.references Cummins, J. (1978). "Educational implications of mother tongue maintenance in minority-language groups". The Canadian Modern Language Review, 34: 395-416. es_ES
dc.description.references Cummins, J. (1983). Interdependencia lingüística y desarrollo educativo de los niños bilingües. Infancia y Aprendizaje, 6(21), 37-68. doi:10.1080/02103702.1983.10821962 es_ES
dc.description.references Diez, I. (1995). Nivells lingüístics en els alumnes del tercer cicle d'EGB a la Comunitat Valenciana (Tesi doctoral). València: Universitat de València. es_ES
dc.description.references Domenech, J. L. (1990). Avaluació i seguiment del valencià com a llengua vehicular d'ensenyament (Tesi doctoral). València: Universitat de València. es_ES
dc.description.references Doménech, J. L. (2009). "Estudis i investigacions sobre la introducció del valencià a l'ensenyament". Anuari de Psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, 12/1: 45-63. es_ES
dc.description.references Genesee, F., Tucker, G. R. (1990). Educación bilingüe. En Husen Postlethwaite, Enciclopedia internacional de la educación, MEC-Vicens Vives, vol.1, 634 es_ES
dc.description.references Genesse, F. (1995). The Canadian Second Language Immersion Program. Garcia, O. & Baker, C. (eds.) Policy and Practice in Bilingual Education: A Reader extending the Foundation. Clevendon: Multilingual Matters. es_ES
dc.description.references Huguet, A., Madariaga, J. (2005). Fundamentos en educación bilingüe. Bilbao: Universitat del País Basc. es_ES
dc.description.references Peal, E., & Lambert, W. E. (1962). The relation of bilingualism to intelligence. Psychological Monographs: General and Applied, 76(27), 1-23. doi:10.1037/h0093840 es_ES
dc.description.references Lambert, W. E. (1974). "A Canadian Experiment in the Developement of bilingual competence". Canadian Modern Language Review, 31/2: 108-116. es_ES
dc.description.references Pascual, V. (2006). El tractament de les llengües en un model d'educació plurilingüe per al sistema educatiu valencià. València: Generalitat Valenciana. es_ES
dc.description.references Pascual, V. (2008). Components i organització d'una unitat amb un tractament integrat de llengua i contigut en una L2. Caplletra, 45: 121-152. es_ES
dc.description.references Pascual, V. (2011). Un model d'educació plurilingüe i intercultural per al sistema educatiu valencià. Valencia: Generalitat Valenciana. es_ES
dc.description.references Pascual, V., Sala, V. (1996). "Escola i política lingüística al País Valencià". Temps d'educació, 16: 195-219. es_ES
dc.description.references Ruiz Bikandi, U. (2012). "El plurilingüismo visto desde los documentos europeos: una mirada crítica". Textos de Didáctica de la Lengua y la Literatura, 60: 65-76 es_ES
dc.description.references Signoret, A. (2003). "Bilingüismo y cognición: ¿Cuándo iniciar el bilingüismo en el aula?" Perfiles Educativos, 25/102: 6-21. es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem