- -

Enfoque plurilingüe integrador: una experiencia educativa interdisciplinar en el tratamiento integrado de lenguas en la ESO

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Enfoque plurilingüe integrador: una experiencia educativa interdisciplinar en el tratamiento integrado de lenguas en la ESO

Show full item record

Mallol, C.; Alsina, M. (2017). Enfoque plurilingüe integrador: una experiencia educativa interdisciplinar en el tratamiento integrado de lenguas en la ESO. Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas. 12:45-53. doi:10.4995/rlyla.2017.6547.

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/85910

Files in this item

Item Metadata

Title: Enfoque plurilingüe integrador: una experiencia educativa interdisciplinar en el tratamiento integrado de lenguas en la ESO
Secondary Title: Plurilingual integrative approach: an interdisciplinary education experience to integrate all the languages learned in the ESO stage
Author:
Issued date:
Abstract:
[EN] One of the main worries of our education system nowadays is how to reach a meaningful learning of languages in schools. The main aim of the investigation presented here was to analyze the perceptions of both students ...[+]


[ES] La optimización del aprendizaje de lenguas es hoy en día una de las preocupaciones pedagógicas más significativas en nuestro país. El principal objetivo de este estudio fue analizar las percepciones de los estudiantes ...[+]
Subjects: Aprendizaje , AICLE , Interculturalidad , Competencias , Transferencias positivas , Interferencias negativas , Learning , CLIL , Intercultural , Competences , Positive transfers , Negative interferences
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas. (issn: 1886-2438 ) (eissn: 1886-6298 )
DOI: 10.4995/rlyla.2017.6547
Publisher:
Editorial Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/rlyla.2017.6547
Type: Artículo

References

Carullo, A. M., Marchiaro, S. y Pérez, A.C. (2010). Estrategias cognitivas y metacognitivas en hispanohablantes debutantes en lectura intercomprensiva en lenguas romances. En P. Doyé y F.J. Meissner (Eds.), Lernerautonomie durch Interkomprehension (pp. 250-267) Tübingen: Narr.

Cenoz, J. (1997). "L'acquisition de la troisième langue: bilinguisme et plurilinguisme au Pays Basque". AILE, 10: 159-180.

Cook, V. (2001). Using the First Language in the Classroom. Canadian Modern Language Review, 57(3), 402-423. doi:10.3138/cmlr.57.3.402 [+]
Carullo, A. M., Marchiaro, S. y Pérez, A.C. (2010). Estrategias cognitivas y metacognitivas en hispanohablantes debutantes en lectura intercomprensiva en lenguas romances. En P. Doyé y F.J. Meissner (Eds.), Lernerautonomie durch Interkomprehension (pp. 250-267) Tübingen: Narr.

Cenoz, J. (1997). "L'acquisition de la troisième langue: bilinguisme et plurilinguisme au Pays Basque". AILE, 10: 159-180.

Cook, V. (2001). Using the First Language in the Classroom. Canadian Modern Language Review, 57(3), 402-423. doi:10.3138/cmlr.57.3.402

Crespo, I., Lalueza, J.L., Lamas, M., Padrós, M. y Sánchez, S. (2014). "El proyecto Shere Rom. Fundamentos de una comunidad de prácticas para la inclusión educativa de grupos culturales minoritarios y en riesgo de exclusión social". Psicología, Conocimiento y Sociedad, 4/2: 138-162.

García, O., & Wei, L. (2014). Translanguaging. doi:10.1057/9781137385765

González Davies, M. (2012). Translating for Other Learning Contexts: The L1 and Translation in Foreign Language Learning for Teacher Trainees. En Cánovas, M., Delgar, G., Keim, L., Pinyana, A., Khan, S. (eds.) Challenge In Language and Translation Teaching in the Web 2.0 Era. Granada: Comares.

Hargreaves, A. (1990). Profesorado, cultura y postmodernidad. Madrid: Morata.

Macaro, E. (2005). Code-switching in the L2 classroom: A communication and learning strategy. En E. Llurda (Ed.), Non-native Language Teachers: Perceptions, Challenges and Contributions to the Profession. (pp. 63-84). New York: Spring Science.

Mallol, C. y Alsina, M. (2014). "Valoración de los estudiantes de bachillerato sobre los beneficios competenciales de un intercambio lingüístico-cultural". Pulso, 37: 105-126.

Odlin, T. (1989). Language Transfer. doi:10.1017/cbo9781139524537

Torres de Márquez, A. (2009). "La educación para el empoderamiento y sus desafíos". Sapiens: Revista Universitaria de Investigación, 10/1: 89-108.

[-]

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record