When it is desired to imitate human behavior using software agents it is necessary to add affective characteristics that allow the agents to make the decisions in a more similar way as we do the human beings. One of the ...[+]
When it is desired to imitate human behavior using software agents it is necessary to add affective characteristics that allow the agents to make the decisions in a more similar way as we do the human beings. One of the affective characteristics necessary for the development of these emotional agents is the personality. Personality affects emotional processes and decision making. In order to be able to introduce different types of personality that allow to define agents different from each other the student must extend the GenIA3 architecture to allow the use of personality profiles, studying how to include their use in the agent's reasoning process, Decision making and in their affective state.
[-]
Cuando se desea imitar el comportamiento humano empleando agentes software es necesario agregarles características afectivas que permitan a los agentes tomar las decisiones de una forma más similar a como lo hacemos los ...[+]
Cuando se desea imitar el comportamiento humano empleando agentes software es necesario agregarles características afectivas que permitan a los agentes tomar las decisiones de una forma más similar a como lo hacemos los seres humanos. Una de las características afectivas necesaria para el desarrollo de estos agentes emocionales es la personalidad. Las personalidad afecta en los procesos emocionales y en la toma de decisiones. Para poder introducir distintos tipos de personalidad que permitan definir agentes distintos unos de otros el alumno deberá extender la arquitectura GenIA3 para permitir el uso de perfiles de personalidad, estudiando la forma en la que incluir su uso en el proceso de razonamiento del agente, en la toma de decisiones y en su estado afectivo.
[-]
[CA]
En els últims anys hi ha hagut un interès creixent per la computació emocional.
Aquest tipus de computació tracta d’incloure i/o emprar les emocions en
diferents processos software. Una de les àrees més prometedores ...[+]
[CA]
En els últims anys hi ha hagut un interès creixent per la computació emocional.
Aquest tipus de computació tracta d’incloure i/o emprar les emocions en
diferents processos software. Una de les àrees més prometedores actualment,
és l’àrea de la simulació d’emocions, on es tracta d’aplicar models emocionals
que permeten simular un comportament més similar al de l’ésser humà. Una
de les característiques afectives més rellevants en els processos emocionals
és la personalitat. La personalitat es defineix com un conjunt de característiques
individuals que influeixen en les motivacions i en els comportaments
a l’hora d’enfrontar una determinada circumstància. Per tant, a l’hora de
modelar processos afectius, la personalitat juga un factor molt important.
Mitjançant la simulació d’emocions es poden millorar, entre d’altres, l’experiència
de l’usuari al relacionar-se amb les màquines i les simulacions humanes
en processos de presa de decisions emprant sistemes multiagent. En aquest
treball proposem un model per a l’ús de la personalitat en una arquitectura
per a agents afectius, així com el desenvolupament del model en GenIA3
.
[-]
|