Resumen:
|
[EN] What does it mean infocide 2.0? waiver of connection through our socialphones (colloquially known as smartphones in a transfer of intelligence to a gadget worthy of psychoanalysis first wave). At the end of the first ...[+]
[EN] What does it mean infocide 2.0? waiver of connection through our socialphones (colloquially known as smartphones in a transfer of intelligence to a gadget worthy of psychoanalysis first wave). At the end of the first decade of this century, some of the most committed digital artists with the initial net.art took a curious attitude that deserves attention; some of them jumped into infocide 2.0 (the word infocide is the intersection between information and suicide) in a determined manner and unceremoniously, in a second case in advance already been seen before in the early net.art, when many of the precursors warned us that we were controlled so much than we thought to be connected. The staging of this infocide 2.0 was done in several ways, some of which will be reviewed at this conference will make us see that we are only Digitally Modified Individuals through Control and Intervention Techniques, better known as Communications and Information Technology.
This paper is part of an investigation that seeks to demonstrate that digital arts warned, prior to the brainy analysts, on the problems of digital transparency that would cause the era of perpetual connection in which we live, all caught our fourth screen as if there were something else. The expression 'fourth screen', comes from the succession occurred from the first screen, the cinema, the second, television, the third, the computer, and the fourth: present in our cellulars.
[-]
[ES] ¿Qué se entiende aquí por infocidio 2.0? la renuncia a la conexión a través de nuestros socialphones (coloquialmente conocidos como smartphones en una transferencia de la inteligencia hacia un cacharrito, digna del ...[+]
[ES] ¿Qué se entiende aquí por infocidio 2.0? la renuncia a la conexión a través de nuestros socialphones (coloquialmente conocidos como smartphones en una transferencia de la inteligencia hacia un cacharrito, digna del psicoanálisis de primera ola). Al finalizar la primera década de nuestro siglo, una parte de los artistas digitales más comprometidos con el net.art inicial tomaron una actitud muy curiosa y que merece atención; algunos de ellos se lanzaron al infocidio 2.0 (la palabra infocidio resulta de la intersección entre información y suicidio) de una manera decidida y sin contemplaciones, en un segundo caso de anticipación que ya antes se había visto en los inicios del net.art, cuando muchos de los precusores nos advirtieron de que estábamos controlados en mucha mayor medida de lo que creíamos estar conectados. La escenificación de este infocidio 2.0 fue realizada de varias maneras, alguna de las cuales serán revisadas en esta conferencia que nos hará ver que solo somos Individuos Digitalmente Modificados a través de Técnicas de Intervención y Control, más conocidas como Tecnologías de la Información y la Comunicación. Esta ponencia forma parte de una investigación de mayor alcance que pretende demostrar que el arte digital advirtió, con anterioridad a los analistas más sesudos, sobre los problemas de transparencia digital que ocasionaría la era de la conexión perpetua en la que ahora vivimos, y estamos, todos atrapados a nuestra cuarta pantalla como si no existiese otra cosa. La expresión 'cuarta pantalla', proviene de la sucesión ocurrida desde la primera pantalla, el cine, la segunda, la televisión, la tercera, el ordenador, y la cuarta: presente en nuestros telefonitos.
[-]
|