- -

Proposal of strategies for the implementation of the Spanish construction companies in India

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Proposal of strategies for the implementation of the Spanish construction companies in India

Show simple item record

Files in this item

dc.contributor.advisor Jiménez Ayala, Jaime es_ES
dc.contributor.author Khan, Nazim es_ES
dc.date.accessioned 2017-10-04T18:12:40Z
dc.date.available 2017-10-04T18:12:40Z
dc.date.created 2017-07-28
dc.date.issued 2017-10-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/88720
dc.description.abstract [EN] The economic crisis that began in Spain in 2008 has led to the collapse of the construction sector. The large Spanish construction companies, which already had a wide dedication to the international market, have seen their only way out for survival was to increase turnover abroad. On the other hand, medium and small size construction companies have also seen the need to internationalize as the only solution to the crisis. India is one of the fastest growing economies in the world now. According to industry estimates, the Indian construction industry was worth US $161.22 billion in FY2016-17. The Twelfth Five-year Plan envisions investment of approximately US $1 trillion in Indian infrastructure between 2012 and 2017. With the relentless pursuit of new markets of Spanish construction companies, this project is to make a study of the Indian market, studying their evolution, changes and policies that come taking these last years in construction, proposing strategies to minimize weaknesses and threats, and strategies maximize the strengths and opportunities in the sector. es_ES
dc.description.abstract [CAT] La crisi econòmica que va començar a Espanya en 2008 ha provocat l'afonament del sector de la construcció, tant d'edificació com d'obra civil. Les grans empreses constructores espanyoles, que ja comptaven amb una àmplia dedicació al mercat internacional, han vist que la seua única eixida per a la supervivència era incrementar la facturació en l'exterior. D'altra banda, també les empreses constructores de mitjà i xicoteta grandària, s'han vist en la necessitat d'internacionalitzar-se com a única eixida a la crisi. Índia és una de les economies de més ràpid creixement en el món hui en dia. Segons estimacions de la indústria, la indústria de la construcció indi vàlua US $ 161,22 bilions en FY2016-17. El dotzé Pla quinquennal preveu la inversió d'aproximadament US $ 1 trilió en infraestructura indi entre 2012 i 2017. Amb la incessant busca de nous mercats, en este projecte es planteja fer un estudi del mercat indi, estudiant la seua evolució, els canvis i les polítiques que vénen portant estos últims anys en construcció, proposant estratègies que minimitzen les debilitats i amenaces, i estratègies que maximitzen les fortaleses i oportunitats del sector. es_ES
dc.description.abstract [ES] La crisis económica que comenzó en España en 2008 ha provocado el desplome del sector de la construcción, tanto de edificación como de obra civil. Las grandes empresas constructoras españolas, que ya contaban con una amplia dedicación al mercado internacional, han visto que su única salida para la supervivencia era incrementar la facturación en el exterior. Por otro lado, también las empresas constructoras de mediano y pequeño tamaño, se han visto en la necesidad de internacionalizarse como única salida a la crisis. India es una de las economías de más rápido crecimiento en el mundo hoy en día. Según estimaciones de la industria, la industria de la construcción indio valía US $ 161,22 billones en FY2016-17. El duodécimo Plan quinquenal prevé la inversión de aproximadamente US $ 1 trillón en infraestructura indio entre 2012 y 2017. Con la incesante búsqueda de nuevos mercados, en este proyecto se plantea hacer un estudio del mercado indio, estudiando su evolución, los cambios y las políticas que vienen llevando estos últimos años en construcción, proponiendo estrategias que minimicen las debilidades y amenazas, y estrategias que maximicen las fortalezas y oportunidades del sector. es_ES
dc.format.extent 119 es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject SWOT es_ES
dc.subject Strategies es_ES
dc.subject Construction es_ES
dc.subject Internationalisation es_ES
dc.subject Spain es_ES
dc.subject Companies es_ES
dc.subject Estratègies es_ES
dc.subject Construcció es_ES
dc.subject Internacionalització es_ES
dc.subject Índia es_ES
dc.subject Espanya es_ES
dc.subject Empreses es_ES
dc.subject DAFO es_ES
dc.subject Estrategias es_ES
dc.subject Construcción es_ES
dc.subject Internacionalización es_ES
dc.subject India es_ES
dc.subject España es_ES
dc.subject Empresas es_ES
dc.subject.classification INGENIERIA DE LA CONSTRUCCION es_ES
dc.subject.other Máster Universitario en Planificación y Gestión en Ingeniería Civil-Màster Universitari en Planificació i Gestió en Enginyeria Civil es_ES
dc.title Proposal of strategies for the implementation of the Spanish construction companies in India es_ES
dc.type Tesis de máster es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos - Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports es_ES
dc.description.bibliographicCitation Khan, N. (2017). Proposal of strategies for the implementation of the Spanish construction companies in India. http://hdl.handle.net/10251/88720. es_ES
dc.description.accrualMethod Archivo delegado es_ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record