Resumen:
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[EN] Through a qualitative model I’ll try to show the structural relationships between different components and potential of the art object (yield and product) and how the objective reality of this requires a fine mesh of ...[+]
[EN] Through a qualitative model I’ll try to show the structural relationships between different components and potential of the art object (yield and product) and how the objective reality of this requires a fine mesh of conceptual elements that can be considered as the virtual side of the model. The real and virtual elements are "engaged" to ensure the functioning of the model and the possible interpretations derived from its dynamic potential (transitivity). The model I intend to use will have to be developed under the basis of triads with clear scientific, as far as sciences are, or are joined by one language and different scripts (writings or algoritms), which is represented by a MACHINE ( !! ∗ !!∎ ) of transreal class acting for transposition, displacement, suspension, fracture of representation, denial of the signifier and undifferentiated to the worlds of life approach based on, feeding, multiple codes and all sorts of realities, materials or speeches (if I may use the expression, a meat grinder machine or the chocolate mill rolls by Marcel Duchamp transmigrated as Deux Machina. A model that moves as well as generates forces and tries to control and use energies, whereas essence and semiotic origin, which are highly unstable and strongly radioactive (in a sense not so figurative writing and image are s kind of lethal weapons, and its effects, direct, indirect and collateral can be devastating).
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[ES] A través de un modelo cualitativo se pretende mostrar las relaciones estructurales entre los diferentes posibles y potenciales componentes del objeto artístico (producto) y como la realidad objetiva de éste requiere ...[+]
[ES] A través de un modelo cualitativo se pretende mostrar las relaciones estructurales entre los diferentes posibles y potenciales componentes del objeto artístico (producto) y como la realidad objetiva de éste requiere de una fina trama de elementos conceptuales que pueden ser considerados como lo virtual del modelo. Los elementos reales y virtuales están "engranados" para garantizar el funcionamiento del modelo y las posibles interpretaciones derivadas de potencial dinámico. El modelo que pretendo emplear se habrá de elaborar partiendo de triadas con claro carácter científico, hasta donde las ciencias lo son o están unidas por una sola lengua y diferentes escrituras, y que queda representado en el siguiente diagrama que deviene clase de MÁQUINA superreal de transposición, desplazamiento, suspensión, fractura de la representación, negación del significante y aproximación indiferenciada a los mundos de vida en base a, alimentándose de, múltiples códigos y toda clase de realidades, materiales o discursos (si se me permite la expresión, una máquina de picar carne, o los rodillos del molino de chocolate de Marcel Duchamp transmigrados en Deux es Machina. Un modelo que se mueve, genera fuerzas y trata de controlar y usar energías que, en tanto que de esencia y origen semiótico, son altamente inestables y poderosamente radiactivas (en un sentido no tan figurado -la escritura y la imagen son de alguna manera armas letales, y sus efectos, directos, indirectos y colaterales, pueden llegar a ser devastadores y desertizantes)
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