Resumen:
|
[EN] The present Final Project consists of the development of a design project of corporate identity corresponding to the typology branding and marketing in the company. Once completed, it will be used for the creation of ...[+]
[EN] The present Final Project consists of the development of a design project of corporate identity corresponding to the typology branding and marketing in the company. Once completed, it will be used for the creation of graphic material to support the launch of an entire product line. The brand image for the company Ergoweld is rethought, and the creation of a manual that includes the new visual identity of the firm. The project will consist of an analysis of the business sector in which Ergoweld is located, an analysis of the target public and an assessment of direct competition from the company. It will take into account the values that the firm intends to convey, the positioning to which it wishes to reach and the sensations and emotions that it wants to generate in the consumer. After this process, a corporate manual will be developed to enhance the Ergoweld corporate image, which will leave all aspects and applications correctly defined. Once this manual has been prepared, it will be used for the creation of all types of graphic content: from boxes containing the product, to exhibitors, catalogues and advertising.
[-]
[ES] El presente Trabajo Fin de Grado consiste en el desarrollo de un proyecto de diseño de identidad
corporativa correspondiente a la tipología branding y marketing en la empresa. Una vez finalizado,
se usará para la ...[+]
[ES] El presente Trabajo Fin de Grado consiste en el desarrollo de un proyecto de diseño de identidad
corporativa correspondiente a la tipología branding y marketing en la empresa. Una vez finalizado,
se usará para la creación de material gráfico de apoyo para el lanzamiento de toda una línea de
producto.
Se replantea la imagen de marca para la empresa Ergoweld, y la creación de un manual que englobe
la nueva identidad visual de la firma.
El proyecto estará formado por un análisis del sector empresarial en el que se ubica Ergoweld, un
análisis del público al que se dirige la empresa y una valoración de la competencia directa de ésta.
Se tendrá en cuenta los valores que la firma pretende transmitir, el posicionamiento al cuál se desea
llegar y las sensaciones y emociones que se quiere generar en el consumidor.
Tras este proceso, se desarrollará un manual corporativo que potencie la imagen mercantil de Ergoweld,
en el que queden todos los aspectos y aplicaciones correctamente definidos.
Una vez elaborado este manual, se usará para la creación de todo tipo de contenido gráfico: desde
las cajas que contienen al producto, a expositores, catálogos y publicidad.
[-]
|