- -

Visualizing the critique: Strengthening quantitative reasoning skills through design

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Visualizing the critique: Strengthening quantitative reasoning skills through design

Mostrar el registro completo del ítem

Weinstein, K. (2016). Visualizing the critique: Strengthening quantitative reasoning skills through design. En 2nd. International conference on higher education advances (HEAD'16). Editorial Universitat Politècnica de València. 70-77. https://doi.org/10.4995/HEAD16.2015.2546

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/90981

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Visualizing the critique: Strengthening quantitative reasoning skills through design
Autor: Weinstein, Kathryn
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] In the age of “Big Data,” information is often quantitative in nature. The ability to analyze information through the sifting of data has been identified as a core competency for success in navigating daily life and ...[+]
Palabras clave: Higher Education , Learning , Educational systems , Teaching , Quantitative Reasoning , Information design , Graphic design , Pedagogy , Data visualization , Design critique
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
ISBN: 9788490484753
Fuente:
2nd. International conference on higher education advances (HEAD'16).
DOI: 10.4995/HEAD16.2015.2546
Editorial:
Editorial Universitat Politècnica de València
Versión del editor: http://ocs.editorial.upv.es/index.php/HEAD/HEAD16/paper/view/2546
Título del congreso: Second International Conference on Higher Education Advances
Lugar del congreso: Valencia, Spain
Fecha congreso: June 21-23,2016
Tipo: Capítulo de libro Comunicación en congreso

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem