Resumen:
|
[EN] Although born as an international university, the current process of internationalization refers to the various activities
that universities deploy outward but that reconfigure their action setting, inward , ...[+]
[EN] Although born as an international university, the current process of internationalization refers to the various activities
that universities deploy outward but that reconfigure their action setting, inward , diversification of tasks that print another
dynamic to all its dimensions : teaching , research and transfer , extension and management.
Moreover, national, regional and global businesses demand that the university print your label training to
professionals who require a global, complex and interconnected.
What are the challenges that present higher education in a society that continues to face inequality?
How much thorough knowledge of higher education institutions (HEIs), to understand and find points of
complementarity and cooperation can configure the internationalization of higher education more inclusive quality?
Find ways to promote these actions in the HEIs is a task that will appreciate in perspective the role of indicators as
elements to recognize the growth and development process of the same and not think about them ( and use them ) as tools to
locate only on an arbitrary scale to them
[-]
[ES] Si bien la universidad nació como institución internacional, el actual proceso de internacionalización remite a las
diversas actividades que las universidades despliegan hacia el exterior pero que reconfiguran su ...[+]
[ES] Si bien la universidad nació como institución internacional, el actual proceso de internacionalización remite a las
diversas actividades que las universidades despliegan hacia el exterior pero que reconfiguran su accionar estableciendo, hacia
su interior, una diversificación de tareas que imprimen otra dinámica a todas sus dimensiones: enseñanza, investigación y
transferencia, extensión y gestión.
Por otra parte, los organismos nacionales, regionales y globales demandan que la universidad imprima su sello
formativo a los profesionales que requiere una sociedad global, compleja e interconectada.
¿Cuáles son los desafíos que se le presentan la educación superior en una sociedad que continúa enfrentando la
desigualdad?
¿En qué medida conocer profundamente las instituciones de educación superior (IES), poder comprenderlas y buscar
puntos de complementación y cooperación puede configurar una internacionalización de la educación superior más inclusiva
con calidad?
Buscar aspectos que promuevan estas acciones en las IES es una tarea que permitirá valorar en su justa medida el
papel de los indicadores como elementos que permitan reconocer el proceso de crecimiento y desarrollo de las mismas y no
pensarlos (y usarlos) como herramientas que únicamente ubican en una escala arbitraria a las mismas.
[-]
|