Behind the appearance gives a title to a series of works that arise from the need to foster the intuitive, imaginative and emotional capacity of our innermost being through a deep plastic analysis of the natural landscape
It ...[+]
Behind the appearance gives a title to a series of works that arise from the need to foster the intuitive, imaginative and emotional capacity of our innermost being through a deep plastic analysis of the natural landscape
It is through a methodological process that is adjusted to our particular experience of the natural environment as it is intended to carry out the production of a series of unpublished works that are based on a theoretical basis. The three main pillars on which this research will be based are: the use of intuition as a methodological tool, plastic experimentation and continuous formal renovation of the painting itself and the attempt to go beyond the evidence, predominating an informalist tendency as a strategy Creative and conceptual.
We approach this experimentation from the pictorial matter, elaborated mainly with acrylic and agglutinated lands with latex.
[-]
Detrás de la apariencia da título a una serie de trabajos que nacen de la necesidad por fomentar la capacidad intuitiva, imaginativa y emocional de nuestro ser más íntimo, a través de un profundo análisis plástico del ...[+]
Detrás de la apariencia da título a una serie de trabajos que nacen de la necesidad por fomentar la capacidad intuitiva, imaginativa y emocional de nuestro ser más íntimo, a través de un profundo análisis plástico del paisaje natural.
Es mediante un proceso metodológico que se ajuste a nuestra particular vivencia del entorno natural como se pretende llevar a cabo la producción de una serie de obras inéditas que estén sustentadas en una base teórica. Los tres principales pilares en los que se fundamentará esta investigación son: el uso de la intuición como herramienta metodológica, la experimentación plástica y renovación formal continua de la propia pintura y el intento por ir más allá de la evidencia, predominando una tendencia informalista como estrategia creativa y conceptual.
Abordamos esta experimentación a partir de la materia pictórica, elaborada mayoritariamente con acrílico y tierras aglutinadas con látex.
[-]
|