- -

Comparison of different ways of computing grades in continuous assessment into the final grade

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Comparison of different ways of computing grades in continuous assessment into the final grade

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.author Marin-Garcia, Juan A. es_ES
dc.contributor.author Maheut, Julien es_ES
dc.contributor.author Garcia Sabater, Julio J. es_ES
dc.date.accessioned 2018-01-03T08:40:43Z
dc.date.available 2018-01-03T08:40:43Z
dc.date.issued 2017-06-07
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/93831
dc.description.abstract [EN] We present the results of comparing various ways of calculating students' final grades from continuous assessment grades. Traditionally the weighted arithmetic mean has been used and we compare this method with other alternatives: arithmetic mean, geometric mean, harmonic mean and multiplication of the percentage of overcoming of each activi-ty. Our objective is to verify, if any of the alternative methods, agree with the student’s performance proposed by the teacher of the subject, further discriminating the grade be-tween high and low learning outcomes and reducing the number of approved opportunists. es_ES
dc.description.sponsorship Este trabajo ha sido parcialmente financiado por la Universitat Politécnica de Valencia (PIME/2016/A/027/A) “La evaluación pareada como metodología para la evaluación del pensamiento crí- tico de los alumnos”.
dc.language Español es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València
dc.relation.ispartof Working Papers on Operations Management
dc.rights Reconocimiento (by) es_ES
dc.subject Marks es_ES
dc.subject Grade es_ES
dc.subject Student performance es_ES
dc.subject Higher education es_ES
dc.subject Summative assessment es_ES
dc.subject Classroom learning es_ES
dc.title Comparison of different ways of computing grades in continuous assessment into the final grade es_ES
dc.title.alternative Comparación del efecto de diferentes modosde agregar las calificaciones de evaluación continua en la nota final es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.date.updated 2017-06-16T07:07:24Z
dc.identifier.doi 10.4995/wpom.v8i0.7242
dc.relation.projectID info:eu-repo/grantAgreement/UPV//PIME%2F2016%2FA%2F027%2FA/
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Organización de Empresas - Departament d'Organització d'Empreses es_ES
dc.description.bibliographicCitation Marin-Garcia, JA.; Maheut, J.; Garcia Sabater, JJ. (2017). Comparison of different ways of computing grades in continuous assessment into the final grade. Working Papers on Operations Management. 8(SP):1-12. https://doi.org/10.4995/wpom.v8i0.7242 es_ES
dc.description.accrualMethod SWORD es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.4995/wpom.v8i0.7242 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 1 es_ES
dc.description.upvformatpfin 12 es_ES
dc.description.volume 8
dc.description.issue SP
dc.identifier.eissn 1989-9068
dc.contributor.funder Universitat Politècnica de València


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem