Ablanedo-Rosas, J. H., Alidaee, B., Moreno, J. C., & Urbina, J. (2010). Quality improvement supported by the 5S, an empirical case study of Mexican organisations. International Journal of Production Research, 48(23), 7063-7087. doi:10.1080/00207540903382865
Kobayashi, K., Fisher, R., & Gapp, R. (2008). Business improvement strategy or useful tool? Analysis of the application of the 5S concept in Japan, the UK and the US. Total Quality Management & Business Excellence, 19(3), 245-262. doi:10.1080/14783360701600704
Landa-Aceves, J.A. (2009). Factores de éxito y permanencia en eventos Kaizen. Aplicación en la indus-tria maquiladora al norte de México. Sinnco, pp. 1-20.
[+]
Ablanedo-Rosas, J. H., Alidaee, B., Moreno, J. C., & Urbina, J. (2010). Quality improvement supported by the 5S, an empirical case study of Mexican organisations. International Journal of Production Research, 48(23), 7063-7087. doi:10.1080/00207540903382865
Kobayashi, K., Fisher, R., & Gapp, R. (2008). Business improvement strategy or useful tool? Analysis of the application of the 5S concept in Japan, the UK and the US. Total Quality Management & Business Excellence, 19(3), 245-262. doi:10.1080/14783360701600704
Landa-Aceves, J.A. (2009). Factores de éxito y permanencia en eventos Kaizen. Aplicación en la indus-tria maquiladora al norte de México. Sinnco, pp. 1-20.
Ortíz, C. (2009). Kaizen and Kaizen event implementation. Prentice-Hall, New York.
Suárez-Barraza, M.; Castillo, I.; Miguel-Dávila, J.A. (2011). La aplicación del Kaizen en las organizacio-nes mexicanas: un estudio empirico. Globalización, Competitividad y Gobernabilidad, Vol. 5, No. 1, pp. 60-74.
Suárez Barraza, M. F., & Miguel Dávila, J. Á. (2008). Encontrando al Kaizen : un análisis teórico de la mejora continua. Pecvnia : Revista de la Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales, Universidad de León, (7), 285. doi:10.18002/pec.v0i7.696
Suárez-Barraza, M.; Miguel-Dávila, J.A. (2011). Implementación del Kaizen en México: un estudio ex-ploratorio de una aproximación gerencial japonesa en el contexto latinoamericano. Revista IN-NOVAR, Vol. 21, No. 41, pp. 19-37.
Titu, M. A.; Oprean, C.; Grecu, D. (2010). Applying the Kaizen Method and the 5S Technique in the Activity of Post-Sale Services in the Knowledge-Based Organization. In Proceedings of the In-ternational Multi Conference of Engineers and Computer Scientists, Vol. 3.
[-]