- -

Learning experience using an app in Bachelor Degree

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Learning experience using an app in Bachelor Degree

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.author Fossas-Olalla, Marta es_ES
dc.contributor.author Minguela-Rata, Beatriz es_ES
dc.contributor.author Fernández-Menéndez, Jose es_ES
dc.contributor.author Giménez-Fernández, Elena es_ES
dc.date.accessioned 2018-01-03T10:30:00Z
dc.date.available 2018-01-03T10:30:00Z
dc.date.issued 2017-06-07
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/93848
dc.description.abstract [EN] The goal of this paper is to expose the planning and implementation of a learning improvement app in subjects related to Operations Management in Bachelor`s Degrees. We show the experience of the app in two subjects, commenting on the differences, the difficulties encountered and the analysis of the results of a survey conducted to the students. This initiative arises from the experience of the Research Group on Production and Information and Communication Technologies (GIPTIC-UCM) of the Complutense University of Madrid as a result of the participation in an Educational Innovation Project. es_ES
dc.description.sponsorship Los autores agradecen a la Universidad Complutense de Madrid la concesión y financiación del Proyecto de Innovación Innova-Docencia “Mejora de la participación en el aula y la motivación de los estudiantes mediante el uso de smarthphones” (nº 133, 2016-17). es_ES
dc.language Español es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València
dc.relation.ispartof Working Papers on Operations Management
dc.rights Reconocimiento (by) es_ES
dc.subject Learning es_ES
dc.subject Knowledge management es_ES
dc.subject Smartphone es_ES
dc.subject App es_ES
dc.subject Higher education es_ES
dc.title Learning experience using an app in Bachelor Degree es_ES
dc.title.alternative Experiencia de aprendizaje mediante el uso de una appen los estudios de Grado es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.date.updated 2017-06-16T07:07:54Z
dc.identifier.doi 10.4995/wpom.v8i0.7175
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.description.bibliographicCitation Fossas-Olalla, M.; Minguela-Rata, B.; Fernández-Menéndez, J.; Giménez-Fernández, E. (2017). Learning experience using an app in Bachelor Degree. Working Papers on Operations Management. 8(SP):92-100. https://doi.org/10.4995/wpom.v8i0.7175 es_ES
dc.description.accrualMethod SWORD es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.4995/wpom.v8i0.7175 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 92 es_ES
dc.description.upvformatpfin 100 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.volume 8
dc.description.issue SP
dc.identifier.eissn 1989-9068
dc.contributor.funder Universidad Complutense de Madrid
dc.description.references Barr, R.; Tagg, J.(1995). From teaching to learning: a new paradigm for undergraduate education. Change, noviembre-diciembre, pp. 13-25. es_ES
dc.description.references Ciampa, K. (2013). Learning in a mobile age: an investigation of student motivation. Journal of Computer Assisted Learning, 30(1), 82-96. doi:10.1111/jcal.12036 es_ES
dc.description.references González-Fernández, N.; Salcines-Talledo, I. (2015). The Smartphone in the teaching-learning-assessment process in Higher Education. Perceptions of teachers and students. RELIEVE, Vol. 21n No. 2, art. M3. es_ES
dc.description.references Hutchings, P. (1996). Building a new culture of teaching & learning. About Campus, 1(5), 4-8. doi:10.1002/abc.6190010502 es_ES
dc.description.references Kramer, G. (ed.) (1945). Fostering student sucess in the campus community. John Wilw & Sons Inc. es_ES
dc.description.references León, B.; Latas, C. (2005). Nuevas exigencias en el proceso de ense-anza – aprendizaje del profesor universitario en el contexto de la convergencia europea: la formación en técnicas de aprendizaje cooperativo. Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado, Vol. 8, No. 6, pp. 45-48. es_ES
dc.description.references Ortega y Gasset, J. (1930). La Mision de la Universidad. Alianza. es_ES
dc.description.references Rosillo, R.; Martínez Rico, R.; Ponte, B.; Miguel Dávila, J.A (2016) "Cómo mejorar la participación en el aula mediante las tecnologías de la información. en Miguel Dávila, J.A. (Editor) "Técnicas de ense-anza que pueden revolucionar la docencia en Dirección de Operaciones", ACEDEDOT-OMtech, ISBN: 978-84-608-6582-7 es_ES
dc.description.references Tossell, C. C., Kortum, P., Shepard, C., Rahmati, A., & Zhong, L. (2014). You can lead a horse to water but you cannot make him learn: Smartphone use in higher education. British Journal of Educational Technology, 46(4), 713-724. doi:10.1111/bjet.12176 es_ES
dc.description.references Vázquez-Cano, E., & Sevillano García, L. (2015). El smartphone en la educación superior. Un estudio comparativo del uso educativo, social y ubicuo en universidades españolas e hispanoamericanas. Signo y Pensamiento, 34(67), 114. doi:10.11144/javeriana.syp34-67.sese es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem