Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Fossas-Olalla, Marta | es_ES |
dc.contributor.author | Minguela-Rata, Beatriz | es_ES |
dc.contributor.author | Fernández-Menéndez, Jose | es_ES |
dc.contributor.author | Giménez-Fernández, Elena | es_ES |
dc.date.accessioned | 2018-01-03T10:30:00Z | |
dc.date.available | 2018-01-03T10:30:00Z | |
dc.date.issued | 2017-06-07 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/93848 | |
dc.description.abstract | [EN] The goal of this paper is to expose the planning and implementation of a learning improvement app in subjects related to Operations Management in Bachelor`s Degrees. We show the experience of the app in two subjects, commenting on the differences, the difficulties encountered and the analysis of the results of a survey conducted to the students. This initiative arises from the experience of the Research Group on Production and Information and Communication Technologies (GIPTIC-UCM) of the Complutense University of Madrid as a result of the participation in an Educational Innovation Project. | es_ES |
dc.description.sponsorship | Los autores agradecen a la Universidad Complutense de Madrid la concesión y financiación del Proyecto de Innovación Innova-Docencia “Mejora de la participación en el aula y la motivación de los estudiantes mediante el uso de smarthphones” (nº 133, 2016-17). | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | |
dc.relation.ispartof | Working Papers on Operations Management | |
dc.rights | Reconocimiento (by) | es_ES |
dc.subject | Learning | es_ES |
dc.subject | Knowledge management | es_ES |
dc.subject | Smartphone | es_ES |
dc.subject | App | es_ES |
dc.subject | Higher education | es_ES |
dc.title | Learning experience using an app in Bachelor Degree | es_ES |
dc.title.alternative | Experiencia de aprendizaje mediante el uso de una appen los estudios de Grado | es_ES |
dc.type | Artículo | es_ES |
dc.date.updated | 2017-06-16T07:07:54Z | |
dc.identifier.doi | 10.4995/wpom.v8i0.7175 | |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Fossas-Olalla, M.; Minguela-Rata, B.; Fernández-Menéndez, J.; Giménez-Fernández, E. (2017). Learning experience using an app in Bachelor Degree. Working Papers on Operations Management. 8(SP):92-100. https://doi.org/10.4995/wpom.v8i0.7175 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | SWORD | es_ES |
dc.relation.publisherversion | https://doi.org/10.4995/wpom.v8i0.7175 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 92 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 100 | es_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.description.volume | 8 | |
dc.description.issue | SP | |
dc.identifier.eissn | 1989-9068 | |
dc.contributor.funder | Universidad Complutense de Madrid | |
dc.description.references | Barr, R.; Tagg, J.(1995). From teaching to learning: a new paradigm for undergraduate education. Change, noviembre-diciembre, pp. 13-25. | es_ES |
dc.description.references | Ciampa, K. (2013). Learning in a mobile age: an investigation of student motivation. Journal of Computer Assisted Learning, 30(1), 82-96. doi:10.1111/jcal.12036 | es_ES |
dc.description.references | González-Fernández, N.; Salcines-Talledo, I. (2015). The Smartphone in the teaching-learning-assessment process in Higher Education. Perceptions of teachers and students. RELIEVE, Vol. 21n No. 2, art. M3. | es_ES |
dc.description.references | Hutchings, P. (1996). Building a new culture of teaching & learning. About Campus, 1(5), 4-8. doi:10.1002/abc.6190010502 | es_ES |
dc.description.references | Kramer, G. (ed.) (1945). Fostering student sucess in the campus community. John Wilw & Sons Inc. | es_ES |
dc.description.references | León, B.; Latas, C. (2005). Nuevas exigencias en el proceso de ense-anza – aprendizaje del profesor universitario en el contexto de la convergencia europea: la formación en técnicas de aprendizaje cooperativo. Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado, Vol. 8, No. 6, pp. 45-48. | es_ES |
dc.description.references | Ortega y Gasset, J. (1930). La Mision de la Universidad. Alianza. | es_ES |
dc.description.references | Rosillo, R.; Martínez Rico, R.; Ponte, B.; Miguel Dávila, J.A (2016) "Cómo mejorar la participación en el aula mediante las tecnologías de la información. en Miguel Dávila, J.A. (Editor) "Técnicas de ense-anza que pueden revolucionar la docencia en Dirección de Operaciones", ACEDEDOT-OMtech, ISBN: 978-84-608-6582-7 | es_ES |
dc.description.references | Tossell, C. C., Kortum, P., Shepard, C., Rahmati, A., & Zhong, L. (2014). You can lead a horse to water but you cannot make him learn: Smartphone use in higher education. British Journal of Educational Technology, 46(4), 713-724. doi:10.1111/bjet.12176 | es_ES |
dc.description.references | Vázquez-Cano, E., & Sevillano García, L. (2015). El smartphone en la educación superior. Un estudio comparativo del uso educativo, social y ubicuo en universidades españolas e hispanoamericanas. Signo y Pensamiento, 34(67), 114. doi:10.11144/javeriana.syp34-67.sese | es_ES |