Resumen:
|
El present treball final de grau dins del disseny editorial tracta d¿una revista anual independent impresa, de contingut crític i social al voltant de la contracultura i l¿ús de l¿espai públic. Aquest projecte té com a ...[+]
El present treball final de grau dins del disseny editorial tracta d¿una revista anual independent impresa, de contingut crític i social al voltant de la contracultura i l¿ús de l¿espai públic. Aquest projecte té com a meta, arribar a la producció i materialització del primer número de la revista C/ C/ naix de la necessitat de fer públic el recull d¿una visió crítica, responent al marc cultural actual, visibilitzant i manifestant certes pràctiques al marge del circuit tradicional, donant-li forma a un contingut que habitualment ve sent publicat en publicacions curtes o fanzines. Emprant així, la revista com a ferramenta de comunicació i difusió d¿idees polítiques. Com a objectiu es marca poder plasmar formalment un disseny editorial contemporani, i amable capaç d¿apropar el discurs a un nou lector de fora del gueto polític. Aquesta revista pretén ser un espai de fuga per al lector, una realitat a través del paper, per a analitzar i prendre posicionament abans de tornar a eixir al carrer, ara amb noves perspectives, o no, però si amb una nova informació. Per a la seua producció s¿ analitzaran diverses publicacions, diferenciant per una banda l¿interès pel contingut i per l¿altra els aspectes formals d¿aquest mitjà. Per això serà necessari un breu recorregut per la història del disseny editorial, i un llarg anàlisi de referents.
[-]
The present final work of degree in the editorial design treats of an independent annual magazine printed, of critical and social content around the counterculture and the use of the public space. This project has as a ...[+]
The present final work of degree in the editorial design treats of an independent annual magazine printed, of critical and social content around the counterculture and the use of the public space. This project has as a meta, reach the production and materialisation of the first number of the magazine C/. C/ Is born of the need to make public collect it of a critical vision, answering to the current cultural frame, visibilitzant and manifesting some practical to the margin of the traditional circuit, giving him shape to a content that usually comes being published in short publications or fanzines. Employing like this, the magazine as a tool of communication and diffusion of political ideas. As a aim brand can reflect formally a contemporary publishing design, and kind able to approach the speech to a new reader of out of the political gueto. This magazine pretends to be a space like a scape route, a reality through the paper, to analyse and take positioning before going back to go out to the street, now with new prospects, or no, but with a new information. For his production will analyse several publications, differentiating on the one hand the interest for the content and for the other the formal aspects of this means. Therefore it will be necessary a brief route for the history of the editorial design, and a long analysis of referents.
[-]
|