- -

Diseño de una herramienta para el Análisis del Impacto de políticas de llenado y de extracción en almacenes con líneas en paralelo sobre el rendimiento de la resecuenciación de coches en una empresa del sector del automóvil

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Diseño de una herramienta para el Análisis del Impacto de políticas de llenado y de extracción en almacenes con líneas en paralelo sobre el rendimiento de la resecuenciación de coches en una empresa del sector del automóvil

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.advisor García Sabater, José Pedro es_ES
dc.contributor.advisor Maheut, Julien Philippe Dominique es_ES
dc.contributor.author Bou Saera, Juan es_ES
dc.date.accessioned 2018-02-13T08:36:39Z
dc.date.available 2018-02-13T08:36:39Z
dc.date.created 2018-01-29
dc.date.issued 2018-02-13 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/97788
dc.description.abstract [EN] Currently, assembly lines in the car manufacturing industry need to be balanced in order to make good use of the existing resources, redistribute the workload uniformly and limit customer’s waiting time. One of the most popular ways of balancing assembly lines is to install buffers, which managed according to a series of techniques, are able to reorganize the sequence arriving to the assembly plant. Mix-banks, the sort of buffer installed at Ford Spain’s assembly plant, are warehouses organized in parallel lines that are generally automated. Products are introduced into the lines with available capacity through the entry point and only the products at the first position of each line are eligible to be extracted from the mix-bank. The problem to be solved is to determine whether other fill polices exist i.e. polices to feed the mix-bank, that lead to a better quality of the sequence at the exit of the warehouse. In this master thesis, a tool has been developed (with VBA, C# and R) to generate potential sequences, simulate the performance of a real mix-bank and analyze the obtained results. To assess these fill polices in even conditions, a Branch and Bound has been configured to determine unit extraction at the exit of the mix-bank. Making use of this tool, four different experiments have been conducted to solve the aforementioned problem. Starting from a simple case, each of the next experiments conducted represented a more faithful representation of the real problem. Hence, the final experiment has been conducted using a real sequence provided by Ford Spain. Through this exercise several insights have been gathered that might have potential to be applied in today’s plant operations. In addition, future research lines have been uncovered to further expand knowledge in this field. es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Car resequencing es_ES
dc.subject mixed-model assembly lines es_ES
dc.subject fill polices es_ES
dc.subject Branch and Bound algorithm. es_ES
dc.subject Resecuenciación de coches es_ES
dc.subject líneas de montaje de modelo mixto es_ES
dc.subject políticas de gestión entrada es_ES
dc.subject mix-bank es_ES
dc.subject algoritmo Branch and Bound. es_ES
dc.subject.classification ORGANIZACION DE EMPRESAS es_ES
dc.subject.classification INGENIERÍA DE ORGANIZACIÓN (UPV) es_ES
dc.subject.other Máster Universitario en Ingeniería Industrial-Màster Universitari en Enginyeria Industrial es_ES
dc.title Diseño de una herramienta para el Análisis del Impacto de políticas de llenado y de extracción en almacenes con líneas en paralelo sobre el rendimiento de la resecuenciación de coches en una empresa del sector del automóvil es_ES
dc.type Tesis de máster es_ES
dc.rights.accessRights Cerrado es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Organización de Empresas - Departament d'Organització d'Empreses es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials es_ES
dc.description.bibliographicCitation Bou Saera, J. (2018). Diseño de una herramienta para el Análisis del Impacto de políticas de llenado y de extracción en almacenes con líneas en paralelo sobre el rendimiento de la resecuenciación de coches en una empresa del sector del automóvil. http://hdl.handle.net/10251/97788 es_ES
dc.description.accrualMethod TFGM es_ES
dc.relation.pasarela TFGM\69415 es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem