Resumen:
|
[EN] The incorporation of direct sowing methods instead of traditional tillage, increasing the
value of grains, the growing demand for protein in the world, and changes in economic
policies pushed the agricultural sector ...[+]
[EN] The incorporation of direct sowing methods instead of traditional tillage, increasing the
value of grains, the growing demand for protein in the world, and changes in economic
policies pushed the agricultural sector to strong production growth, the direct consequence
was that over recent years in the Argentine agricultural sector increased plantings and
yields in agricultural production, this pushed the demand for agricultural machinery,
reborn so many manufacturers dragging the need for new designs that will optimize the
work of agricultural mechanization, with a single goal: cut costs and times.
Applying the concepts of General Systems Theory we think that in the design process that
develops in an agroindustrial SME different variables interact whose origin can be internal
or external, this undoubtedly influences the commercial success of the organization,
foundation enough to analyze and understand. As a distinctive feature of it we can say that
its identity depends on the type of organization, the product produced, the technological
level, the market and history and idiosyncrasies of the company and its environment.
In this work in the first instance it will be elucidated what are the variables of the process
mentioned an agribusiness small and medium industry of the Central Region of Argentina
also their impact on the finished product so they were related through a retrospective
analysis with the non-conformities that emerged in the warranty period of a group chosen
for this purpose machines, proving that these directly influence but to varying degrees
nonconformity and perceived reliability of the customer, being able to demonstrate that
communication and professional management are the most influential variables,
originating as a result two realities: on the one hand the need for technological evolution
incorporating new technologies in information management such as integrated systems and
on the other the need to professionalize the process , claiming this new training programs
adapted to the reality in the field.
[-]
[ES] La incorporación de métodos de siembra directa en lugar del laboreo tradicional, el
aumento del valor de los granos, la demanda creciente de proteínas en el mundo, y los
cambios de políticas económicas empujaron al ...[+]
[ES] La incorporación de métodos de siembra directa en lugar del laboreo tradicional, el
aumento del valor de los granos, la demanda creciente de proteínas en el mundo, y los
cambios de políticas económicas empujaron al sector agrícola argentino a una fuerte
expansión productiva. La consecuencia directa de esta transformación fue que durante los
últimos años aumentó la superficie sembrada y los rendimientos en la producción agrícola.
Esto impulsó la demanda de máquinas agrícolas, y en consecuencia renacieron
innumerables empresas fabricantes, surgiendo la necesidad de nuevos diseños que
optimizaran el trabajo de mecanización con una única meta: bajar costos y tiempos.
Aplicando los conceptos de la Teoría General de Sistemas, en el proceso de diseño que se
desarrolla en una pyme (pequeña y mediana empresa) agroindustrial interactúan distintas
variables cuyo origen puede ser interno o externo. Esto influye en el éxito comercial de la
organización, fundamento suficiente para analizarlo y comprenderlo.
En una primera instancia, en el presente trabajo se analizó cuáles son las variables
características del proceso mencionado de la pequeña y mediana empresa agroindustrial
de la Región Centro de la República Argentina. Como segunda instancia, se evaluó el
impacto de las variables en el producto terminado, relacinándolas a través de un análisis
retrospectivo con las no conformidades que surgieron en el período de garantía; de un
grupo de máquinas elegidas para tal fin. Se comprobó que las influyen directamente pero
en distintos grados en las no conformidades y en la percepción de confiabilidad del cliente.
Se demostró que la comunicación y la gestión profesionalizada son las variable más
influyentes. Se originaron como consecuencia dos realidades: por un lado la necesidad de
una evolución tecnológica incorporando nuevas tecnologías en la gestión de la
información y por otro lado, la necesidad de profesionalizar el proceso, demandando
nuevos programas de capacitación adaptados a la realidad del rubro.
[-]
|