Taghavifar, Hadi; Nemati, Arash; Salvador, Francisco Javier; De La Morena, Joaquín(Elsevier, 2021-06-18)
[EN] There is a growing concern about the feasibility of a new generation of internal combustion engines in a low-temperature and efficient way that can meet the emission regulations while maintaining the desirable power ...
Galindo, José; Climent, H.; De La Morena, Joaquín; Pitarch-Berná, Rafael; Guilain, Stephane; Besançon, Thomas(Elsevier, 2021-12-15)
[EN] Several technologies are being put in place to improve the efficiency of spark-ignition engines. Two of these technologies are variable valve actuation and exhaust gas recirculation, both of which can have an impact ...
Pla Moreno, Benjamín; De La Morena, Joaquín; Bares-Moreno, Pau; Jimenez, Irina Ayelen(Elsevier, 2021-09-01)
[EN] In-cylinder pressure is the most important variable to analyze the combustion process in internal combustion engines, and can be used as feedback signal for closed-loop combustion control and diagnostics. However, ...
Pagano, Vincenzo(Universitat Politècnica de València, 2020-10-19)
[EN] In the current work, the characterization of the combustion process inside a stratified pre-chamber spark ignition (PCSI) system is performed. An extensive bibliographical review about the pre-chamber systems developed ...
Payri Marín, Raúl; Salvador Rubio, Francisco Javier; Gimeno García, Jaime; De La Morena Borja, Joaquín(Begell House, 2011)
[EN] In this paper, a high-resolution visualization technique has been used in order to characterize Diesel spray structure in the near-nozzle field. For this purpose, three conical nozzles with different diameters have ...
Geschwindner, Christopher; Kranz, Patrick; Welch, Cooper; Schmidt, Marius; Bohm, Benjamin; Kaiser, Sebastian A.; De La Morena, Joaquín(SAGE Publications, 2020-01)
[EN] An investigation of the interaction between the in-cylinder flow and the spray topology in two spray-guided direct injection optical engines is reported. The bulk flow field in the combustion chamber is characterized ...
Ferrando Muñoz, Francisco Hugo(Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[ES] Hoy en día la demanda energética y la emisión de emisiones contaminantes
superan con creces las globalmente sostenibles en una gran cantidad de países, y con
ello, surge la necesidad de actuar ante tal problemática.
Este ...
Cervelló Sanz, David(Universitat Politècnica de València, 2018-10-05)
[ES] Los motores de encendido provocado con carga estratificada han cobrado importancia en los últimos
años. Para poder realizar la combustión en estos se están desarrollando varias tecnologías como
los sistemas TJI, en ...
Caro Rueda, Santiago(Universitat Politècnica de València, 2019-07-16)
[ES] Ante la falta de aplicabilidad de soluciones completamente libres de emisiones en el sector automovilístico, es necesaria una mejora de los motores utilizados hoy en día para reducir drásticamente su nivel de ...
Vázquez Vidal, Cristina(Universitat Politècnica de València, 2018-02-28)
[ES] El estudio de la evolución de la combustión juega un papel importante hoy en día, apuntando al desarrollo de motores cada vez más eficientes y menos contaminantes.
El objetivo principal del presente Trabajo Fin ...
Yaakoubi, Mehdi(Universitat Politècnica de València, 2017-09-26)
The Project consists in the study of the effects of new diesel injector nozzle geometries over the combustion process, heat release, emissions and fuel consumption.
Jiménez Mompó, María(Universitat Politècnica de València, 2020-09-23)
[ES] En los últimos años, la concienciación acerca de las emisiones contaminantes de las actividades
humanas ha aumentado considerablemente. Las restricciones cada vez son más grandes y afectan
fuertemente a los motores ...
Sánchez González, Nerea(Universitat Politècnica de València, 2020-10-14)
[ES] La recirculación de gases de escape, también conocida como EGR, se está estudiando en motores de encendido provocado, debido al potencial que presenta. Estos sistemas tienen algunos efectos que mejoran el rendimiento ...
Garaulet Belda, Jorge(Universitat Politècnica de València, 2019-09-12)
[ES] A raíz de los problemas de contaminación que existen hoy en día, las normativas de emisión de contaminantes cada vez se hacen más restrictivas, lo que conlleva a que se desarrollen nuevos ...
Castelló Rubio, Nuria(Universitat Politècnica de València, 2019-09-04)
[ES] Durante toda la vida de los motores de combustión interna alternativos ha existido la necesidad de promover su continuo desarrollo para mejorar y optimizar las prestaciones, obteniendo así grandes y novedosos avances ...
García-Oliver, José M; García Martínez, Antonio; De La Morena, Joaquín; Monsalve-Serrano, Javier(John Wiley & Sons, 2019-09)
[EN] This study presents the application of an existing interactive application for teaching spray dynamics in engineering degrees. The model is based on spray momentum conservation and can be used to evaluate both fuel-air ...
Salvador, F.J.; De La Morena, Joaquín; Martínez López, Jorge; Jaramillo-Císcar, David(Elsevier, 2017)
[EN] Diesel fuel injection systems are being used at higher injection pressure conditions over time because of more stringent emissions requirements. Thus, the importance to properly take into account the fluid compressibility ...
García Castelló, Marcos(Universitat Politècnica de València, 2022-07-19)
[EN] Recent studies have shown that the use of a premixed flame inside a combustion
chamber may involve a certain operational instability, which appears when the premixed flame propagates against the main flow direction ...
Piqueras, P.; De La Morena, Joaquín; Bares-Moreno, Pau; Sanchis Pacheco, Enrique José(John Wiley & Sons, 2021-11-11)
[EN] In the current paper, a methodology combining a case study with a computational tool for aerospace engineering students is presented and discussed. The aim of this methodology is to improve the understanding of jet ...
García Martínez, Antonio; De La Morena, Joaquín; Monsalve-Serrano, Javier; Lago-Sari, Rafael; Tunestal, Per(Elsevier, 2021-07-15)
[EN] Recent outlooks suggest a long-term relevance of internal combustion engines for both power generation and transportation. Nonetheless, stringent pollutant reduction requirements combined with new CO2 mandates draws ...