Sánchez Cortina, Isaías(Universitat Politècnica de València, 2016-03-07)
[EN] This thesis work contributes to the field of the {Automatic Speech Recognition} (ASR). And particularly to the {Interactive Speech Transcription} and {Confidence Measures} (CM) for ASR.
The main goals of this thesis ...
Agua Teba, Miguel Ángel del(Universitat Politècnica de València, 2019-11-04)
[ES] Durante los últimos años, los repositorios multimedia en línea se han convertido
en fuentes clave de conocimiento gracias al auge de Internet, especialmente en
el área de la educación. Instituciones educativas de todo ...
Pérez González de Martos, Alejandro Manuel(Universitat Politècnica de València, 2022-07-12)
[ES] En los últimos años, el aprendizaje profundo ha cambiado significativamente el panorama en diversas áreas del campo de la inteligencia artificial, entre las que se incluyen la visión por computador, el procesamiento ...
Colompar, Beniamin Cristian(Universitat Politècnica de València, 2018-10-23)
[ES] El reconocimiento automático del habla (ASR, del inglés “Automatic Speech Recognition”)
es una de las áreas más activas dentro de la inteligencia artificial y
el aprendizaje automático. En esta área viene trabajando ...
Roselló Beneitez, Nahuel Unai(Universitat Politècnica de València, 2020-09-21)
[EN] Automatic speech recognition (ASR) is a branch of pattern recognition that has currently gained popularity due to technological and structural advances in this field. This work presents the process of making a Polish ...
Roselló Beneitez, Nahuel Unai(Universitat Politècnica de València, 2021-10-14)
[ES] El Reconocimiento Automático del Habla (RAH) ha demostrado ser una manera efectiva y eficiente de convertir habla a texto a lo largo de los últimos años. Este trabajo, desarrollado en el contexto de dos proyectos ...
Juan Císcar, Alfonso; Civera Saiz, Jorge; Sanchis Navarro, José Alberto(Universitat Politècnica de València, 2018-07-03)
The training objectives of this learning object are: 1) To apply discriminant functions; 2) To compute the decision boundary between two classes; 3) To identify the type of decision boundary; 4) To compute the decision ...
Pérez González de Martos, Alejandro Manuel; Giménez Pastor, Adrián; Jorge Cano, Javier; Iranzo Sánchez, Javier; Silvestre Cerdà, Joan Albert; Garcés Díaz-Munío, Gonzalo Vicente; Baquero Arnal, Pau; Sanchis Navarro, José Alberto; Civera Saiz, Jorge; Juan Císcar, Alfonso; Turró Ribalta, Carlos(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-01-09)
[EN] More and more universities are banking on the production of digital contents to support
online or blended learning in higher education. Over the last years, the MLLP research
group has been working closely with the ...
Serrano Martinez Santos, Nicolas; Civera Saiz, Jorge; Sanchis Navarro, José Alberto; Juan Císcar, Alfonso(Elsevier, 2014-02)
[EN] Transcription of handwritten text documents is an expensive and time-consuming task. Unfortunately, the accuracy of current state-of-the-art handwriting recognition systems cannot guarantee fully-automatic high quality ...
Juan Císcar, Alfonso; Sanchis Navarro, José Alberto; Civera Saiz, Jorge(Universitat Politècnica de València, 2019-05-30)
The main training objective of the learning object is to introduce some of the most popular estimators for classification error: resubstitution, holdout, K-fold cross validation, bootstrap and repeated variants for holdout ...
Juan Císcar, Alfonso; Sanchis Navarro, José Alberto; Civera Saiz, Jorge(Universitat Politècnica de València, 2017-06-29)
L'objecte d'aprenentatge té un objectiu formatiu bàsic: Conèixer alguns dels estimadors de l'error més populars en Reconeixement de Formes. A més dels estimadors més senzills de resubstitució i "holdout", l'objecte inclou ...
Juan Císcar, Alfonso; Sanchis Navarro, José Alberto; Civera Saiz, Jorge(Universitat Politècnica de València, 2019-05-30)
El objeto de aprendizaje tiene un objetivo formativo básico: Conocer algunos de los estimadores del error de clasificación más populares en reconocimiento de formas. Aparte de los estimadores más sencillos de resustitución ...
Garcés Díaz-Munío, Gonçal; Silvestre Cerdà, Joan Albert; Jorge-Cano, Javier; Giménez Pastor, Adrián; Iranzo-Sánchez, Javier; Baquero-Arnal, Pau; Roselló, Nahuel; Pérez-González de Martos, Alejandro Manuel; Civera Saiz, Jorge; Sanchis Navarro, José Alberto; Juan, Alfons(International Speech Communication Association (ISCA), 2021-09-03)
[EN] We introduce Europarl-ASR, a large speech and text corpus of parliamentary debates including 1300 hours of transcribed speeches and 70 million tokens of text in English extracted from European Parliament sessions. The ...
[EN] Current research into spoken language translation (SLT), or speech-to-text translation, is often hampered by the lack of specific data resources for this task, as currently available SLT datasets are restricted to a ...
Juan Císcar, Alfonso; Sanchis Navarro, José Alberto; Civera Saiz, Jorge(Universitat Politècnica de València, 2019-06-28)
The training objectives of the learning object are: 1) To explain the difficulty of computing the probability of a string with a Hidden Markov Model (HMM); 2) To compute the prob. of a string with the Forward algorithm; ...
Civera Saiz, Jorge; Juan Císcar, Alfonso; Sanchis Navarro, José Alberto(Universitat Politècnica de València, 2016-05-26)
En este objeto de aprendizaje se presenta las funciones discriminantes que conforman un clasificador. Asimismo, se introducen los conceptos de frontera y región de decisión asociadas a las fronteras discriminantes. Por ...
Juan Císcar, Alfonso; Sanchis Navarro, José Alberto; Civera Saiz, Jorge(Universitat Politècnica de València, 2016-05-26)
Els objectius formatius de l'objecte d'aprenentatge són:
* Aplicar funcions discriminants
* Calcular la frontera de decisió entre dues classes
* Identificar el tipus de frontera de decisió
* Calcular les regions ...
Piqueras, Santiago; Pérez González de Martos, Alejandro Manuel; Turró Ribalta, Carlos; Jimenez, Manuel; Sanchis Navarro, José Alberto; Civera Saiz, Jorge; Juan Císcar, Alfonso(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] More and more universities and educational institutions are banking on production of technological resources for different uses in higher education. The MLLP research group has been working closely with the ASIC at
UPV ...