Development and mixing of Diesel sprays are long known to be key factors for combustion and pollutant
emissions but the related measurements in a real engine is not an easy task. This fact led researchers
to simulate ...
Boronat Colomer, Vicente(Universitat Politècnica de València, 2017-08-28)
Reactivity controlled compression ignition (RCCI) concept offers ultra-low NOx and smoke emissions with a thermal efficiency. The present work investigates the capabilities of this new Low Temperature Combustion (LTC) ...
Monsalve Serrano, Javier(Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] The Master Thesis presented here deals with the drawbacks concerning the low combustion efficiency associated to the gasoline PPC and RCCI combustion modes at some engine operating conditions. Despite the fact that ...
Zaragozá Simó, José(Universitat Politècnica de València, 2020-10-13)
[ES] Formula Student es una competición a nivel mundial entre universidades que diseñan, construyen y ponen en marcha un monoplaza tipo fórmula y todo lo que lo rodea. La UPV es una de las universidades participantes.
Una ...
Micó Reche, Carlos(Universitat Politècnica de València, 2012-11-28)
[ES] Este documento resume el trabajo de investigación realizado durante los dos últimos años. En él se
presenta tres estudios diferentes, basados en la aplicación de diferentes técnicas de visualización, en los
que se ...
Torre González, Christian Iván(Universitat Politècnica de València, 2022-09-01)
[ES] El trabajo propuesto tiene como propósito principal el estudio del hidrógeno como combustible, analizando sus principales diferencias con otros combustibles convencionales a la hora de ser introducido en un MCIA dadas ...
García Moya, Daniel(Universitat Politècnica de València, 2021-09-22)
[ES] En los últimos años, dentro del marco de los motores de combustión interna, el número de investigaciones que han puesto su foco en el estudio y desarrollo de nuevas técnicas de reducción de contaminantes y aumento de ...
Pans Alcaina, Daniel(Universitat Politècnica de València, 2022-07-28)
[ES] Este trabajo consiste en el estudio del proceso de combustión en una cámara de una máquina de compresión rápida o ¿RCEM¿ (Rapid Compression-Expansion Machine) utilizando como método de ignición diferentes geometrías ...
Arango Gómez, Jorge Eduardo(Universitat Politècnica de València, 2011-09-09)
Estudio experimental para toberas diesel mono orificio con diámetros de 70 y 90 micras, operando en atmosfera reactiva a condiciones controladas de presión, temperatura y concentración de oxigeno, donde inicialmente se ...
Pascual Estrugo, Alejandro(Universitat Politècnica de València, 2023-09-11)
[ES] En el presente Trabajo Fin de Grado, se pretende avanzar en el estudio experimental de un quemador a escala piloto de hidrógeno y metano premezclado con aire. Este estudio se encuadra dentro del proyecto SHYGAS, ...
Cebriá González, Álvaro(Universitat Politècnica de València, 2022-10-14)
[ES] En las últimas décadas el calentamiento global ha cobrado una importancia incuestionable, hasta el punto de que la mayoría de los gobiernos han impuesto políticas
medioambientales a las empresas e industrias para ...
Nareddy, Varun Reddy(Universitat Politècnica de València, 2017-07-27)
This work presents two experimental studies for characterization of injection sprays using experimental techniques as the fundamental tools. The first study focuses on the detailed understanding of the mixing process and ...
Torregrosa, A. J.; Bermúdez, Vicente; Olmeda González, Pablo Cesar; Figueroa García, Olga Ligia(Elsevier, 2012-02)
The main goal of this work is to validate an innovative experimental facility and to establish a methodology to evaluate the influence of some of the engine parameters on local engine heat transfer behaviour under motored ...
Peraza Ávila, Jesús Enrique(Universitat Politècnica de València, 2020-09-02)
[EN] The potential of diesel engines in terms of robustness, efficiency and energy density has made them widely used as power generators and propulsion systems. Specifically, fuel atomization, vaporization and air-fuel ...
García Carrero, Alba Andreina(Universitat Politècnica de València, 2022-01-17)
[ES] Las emisiones de CO2 en el sector transporte se han incrementado considerablemente durante los últimos años debido al desarrollo económico mundial. El crecimiento de las flotas de transporte, junto con otros factores, ...
[EN] Different air management strategies, Miller timing and internal EGR (iEGR), have been studied on internal combustion engines with the objective of decreasing NOx emissions. This paper explores heavy duty diesel engine ...
Desantes, J.M.; Torregrosa, A. J.; Broatch, A.; Olmeda González, Pablo Cesar(Elsevier, 2011-01)
[EN] The present study tries to be a contribution for the development of more precise theoretical models for predicting the dissipation of heat through the combustion chamber walls of reciprocating (internal combustion) ...
Payri Marín, Raúl; García Oliver, José María; Bardi, Michele; MANIN, JULIEN(Elsevier, 2012-03)
The detailed knowledge of the evaporationecombustion process of the Diesel spray is a key factor for the
development of robust injection strategies able to reduce the pollutant emissions and keep or increase
the combustion ...
Olcina Girona, Miguel(Universitat Politècnica de València, 2022-10-27)
[ES] Los objetivos principales de este trabajo están alineados con la hoja ruta de reducir las emisiones de gases de efecto invernadero para descarbonizar la economía, siendo esta una de las principales metas para los ...
Payri, Raul; De La Morena, Joaquín; Monsalve-Serrano, Javier; Pesce, Francesco Concetto; Vassallo, Alberto(SAGE Publications, 2019-01)
[EN] This article describes the main results of an investigation about counter-bore injector nozzle impact on the combustion process in a modern Euro 6 diesel engine. First, hydraulic and spray visualization tests have ...