Ortiz-Mayordomo, Sergio; Tavares De Araujo Cesariny Calafate, Carlos Miguel; Cano, Juan-Carlos; Manzoni, Pietro; Toh, C.K.(Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2019-03-06)
[EN] Content delivery in vehicular environments can serve multiple purposes, such as safety, entertainment, and news delivery that can be geographically relevant to vehicles traveling within a certain area. The traditional ...
Guaita Luján, Borja(Universitat Politècnica de València, 2014-09-26)
[EN] In these times of crisis that countries such as Spain or Italy are living, the management and maintenance of infrastructure has become a current matter.
In our work, we will focus on the management and conservation ...
Camacho Torregrosa, Francisco Javier(Universitat Politècnica de València, 2015-03-31)
Road safety is one of the most important problems in our society. It causes hundreds of fatalities every
year worldwide.
A road accident may be caused by several concurrent factors. The most common are human and
infrastructure. ...
Calabuig Soler, Daniel; Martín-Sacristán, David; Monserrat del Río, Jose Francisco; Botsov, Mladen; Gozálvez Serrano, David(Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2018)
[EN] The efficient distribution of intelligent transport system (ITS) messages is fundamental for the deployment and acceptance of ITS applications by mobile network operators and the automotive industry. In particular, ...
Solarte Vanegas, Norma Cristina(Universitat Politècnica de València, 2022-09-02)
[ES] El uso y reúso de residuos es una de las mayores preocupaciones de la sociedad actual. De hecho, en el mundo se producen más de 6,5 mil millones de toneladas de residuos de construcción y demolición (RCD) cada año, ...
Boronat Montesinos, Yolanda(Universitat Politècnica de València, 2017-10-18)
[ES] Las carreteras son las principales infraestructuras de transporte terrestre y cuentan con la red construida más amplia, por lo que la conservación y actuaciones de mejora han de estar siempre presentes para mantener ...
Lekhel, Amine(Universitat Politècnica de València, 2016-07-13)
[ES] Los pasos inferiores bajo terraplenes son una de las obras de fábrica que con más frecuencia deben disponerse en las obras viarias, tanto en el caso de las líneas de ferrocarril como en las carreteras, la necesidad ...
Kettani, Ismail(Universitat Politècnica de València, 2016-07-13)
[ES] Los pasos inferiores bajo terraplenes son una de las obras de fábrica que con más frecuencia deben disponerse en las obras viarias, tanto en el caso de las líneas de ferrocarril como en las carreteras, la necesidad ...
Montoliu Henares, Gema(Universitat Politècnica de València, 2016-07-13)
[ES] Los pasos inferiores bajo terraplenes son una de las obras de fábrica que con más frecuencia deben disponerse en las obras viarias, tanto en el caso de las líneas de ferrocarril como en las carreteras, la necesidad ...
Palacios García, Sergio(Universitat Politècnica de València, 2017-11-06)
[ES] Este articulo estudia tres tramos, críticos por sus accidentes, de las carreteras de Extremadura (EX-118 km 37, EX-386 KM 19 y EX-386 KM 2-19) y busca la mejor solución para eliminar o mitigar sus defectos. El primer ...
Estupiñá Martos, Iván(Universitat Politècnica de València, 2019-10-08)
[EN] This Final Degree Project includes several alternatives to the current situation of road access to the Costa Azahar shopping center in Benicarló (Castellón): vehicles traveling in the direction of Valencia on the ...
Cantisano Mulero, Ángel(Universitat Politècnica de València, 2020-01-28)
[ES] En este trabajo final de grado se ha realizado el estudio de soluciones para la ejecución de un enlace entre las carreteras A-352 y Al-8104 en el municipio de Cuevas del Almanzora en la provincia de Almería. La ...
López González, Tania(Universitat Politècnica de València, 2018-12-13)
[EN] The connection conditions defined in the urban planning of Riba-Roja de Túria for sectors 1 "Gallipont" and 2 "La Gavina" establish the need to improve the current main road, through the execution of two roundabouts ...
Carrillo Pérez, Ginés(Universitat Politècnica de València, 2018-12-17)
[EN] The objective of the present Final Degree Project is to carry out the study of the viability of the construction of a new underpass in Almendricos to improve road safety and flow through the RM-D17 highway as it passes ...
Castro Parada, John Henry(Universitat Politècnica de València, 2022-07-28)
[ES] El itinerario de carretera N-332 objeto de estudio presenta un trazado en planta muy sinuoso, que no cumple con los parámetros mínimos que marca la normativa vigente para velocidad de 60 km/h. En este tramo existe una ...
Piñeiro Ramirez, Jose Alberto(Universitat Politècnica de València, 2020-11-19)
[ES] Se plantea un estudio para la mejora de la seguridad vial en la intersección que conecta las carreteras CV-320 y la N-234ª en el T.M de Torres Torres, en la provincia de Valencia, cuyas características no son adecuadas ...
López de la Torre, Rocío(Universitat Politècnica de València, 2017-04-11)
[ES] En el trabajo se aborda el diseño de las obras de drenaje de la variante norte de la CV-35 a su paso por la localidad de Chelva. La solución integral del mismo exige la estimación previa de los caudales de inundación ...
Bonet Viana, Marta(Universitat Politècnica de València, 2015-03-10)
El objetivo principal de este TFM es la utilización del término "odología" para la denominación de la suma de los distintos procesos de estudios y análisis previos en una carretera para realizar su correcta integración en ...
Aranda Domingo, José Ángel; Moncho-Santonja, María; Gil Sauri, M. A.; Peris Fajarnes, Guillermo(MDPI AG, 2021-05)
[EN] The lack of sunlight on mountain roads in the wintertime leads to an increase in accidents. In this paper, a methodology is presented for the use of sunny and shady areas to be included as a parameter in road design. ...