- -

Dibujos en la pared

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Dibujos en la pared

Show simple item record

Files in this item

dc.contributor.author Angulo, Tanya es_ES
dc.date.accessioned 2018-09-03T09:20:49Z
dc.date.available 2018-09-03T09:20:49Z
dc.date.issued 2017-10-23
dc.identifier.isbn 9788490485736
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/106452
dc.description.abstract [EN] Learning through Arts along our life could be a definitive trip, especially during our schooling, when there is plenty of vibrant experiences, unforgettable moments and adventurous events. In this communication I hope to inquire different ways of seeing about Arts and the school into a concise case to study. I am reporting a brief study case focused from the narrative perspective (Connelly & Clandinin, 1995) considering this crosscdisciplinary academic context. The main purpose it is to contribute to think about discovering how Art can improve scholar education. This work has been based on such theoretical references between Arts and Art Education fields. I wonder to bring together different understandings and voices through the photographic captures on the classroom walls, looking up the drawings made by children during their lessons. I have used visual methods to pick up data such as social methods to colaborating with participant persons. It is a qualitative research in order to deliver situated knowledge just as different academic heritages. es_ES
dc.description.abstract [ES] Teniendo en cuenta el contexto singular de este evento académico presento un estudio de caso abordado desde una perspectiva narrativa. El objetivo principal de esta comunicación es propiciar reflexiones sobre el arte y sus posibilidades en la educación escolar. Los ejes teóricos que sustentan este trabajo se sitúan tanto en el campo de las artes como en el de la educación artística. Me interesa articular diferentes percepciones y diferentes voces a través del registro visual de las paredes de un aula, con especial atención hacia los dibujos realizados por estudiantes de una clase. Utilizo métodos visuales en la recogida de datos y métodos sociales para la colaboración con los sujetos participantes. Se trata de una investigación cualitativa para producir conocimiento situado y situable según los campos de diferentes tradiciones académicas. Aprender sobre arte a lo largo de nuestra vida, pero sobre todo durante nuestra formación escolar, constituye un trayecto que nos configura: lleno de anécdotas, de experiencias estimulantes, de encuentros inolvidables o de azar. Con este trabajo pretendo indagar en un caso para estudiar diferentes miradas sobre el arte y sobre la escuela. es_ES
dc.format.extent 6 es_ES
dc.language Español es_ES
dc.publisher Editorial Universitat Politècnica de València es_ES
dc.relation.ispartof Glocal [codificar, mediar, transformar, vivir] III Congreso Internacional de Investigación en Artes Visuales es_ES
dc.rights Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) es_ES
dc.subject Dibujos infantiles es_ES
dc.subject Escuela primaria es_ES
dc.subject Artes y educación es_ES
dc.subject Eduación a través del arte es_ES
dc.subject Children's drawings es_ES
dc.subject Primary school es_ES
dc.subject Art education es_ES
dc.subject Education through arts es_ES
dc.title Dibujos en la pared es_ES
dc.title.alternative Drawings on the wall es_ES
dc.type Capítulo de libro es_ES
dc.type Comunicación en congreso es_ES
dc.identifier.doi 10.4995/ANIAV.2017.4940
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.description.bibliographicCitation Angulo, T. (2017). Dibujos en la pared. En Glocal [codificar, mediar, transformar, vivir] III Congreso Internacional de Investigación en Artes Visuales. Editorial Universitat Politècnica de València. 108-113. https://doi.org/10.4995/ANIAV.2017.4940 es_ES
dc.description.accrualMethod OCS es_ES
dc.relation.conferencename III Congreso Internacional de Investigación en Artes Visuales :: ANIAV 2017 :: GLOCAL es_ES
dc.relation.conferencedate Julio 06-07,2017 es_ES
dc.relation.conferenceplace Valencia, Spain es_ES
dc.relation.publisherversion http://ocs.editorial.upv.es/index.php/ANIAV/ANIAV2017/paper/view/4940 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 108 es_ES
dc.description.upvformatpfin 113 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.relation.pasarela OCS\4940 es_ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record