Abrantes, P. "Revisión de los objetivos y la naturaleza de las matemáticas para todos en el contexto de un plan de estudio de estudios nacional (Matemáticas en Europa: diversas perspectivas)". Barcelona. Ed. Grao. 2001.
Ahmed, A et al. "Cultural Diversity in mathematics (Education)". Chichester (England). Horwood. 2001.
Biembengut, M., Hein, N. Modelagem. "Matemática no Ensino". San Pablo, Brasil. 2003.
[+]
Abrantes, P. "Revisión de los objetivos y la naturaleza de las matemáticas para todos en el contexto de un plan de estudio de estudios nacional (Matemáticas en Europa: diversas perspectivas)". Barcelona. Ed. Grao. 2001.
Ahmed, A et al. "Cultural Diversity in mathematics (Education)". Chichester (England). Horwood. 2001.
Biembengut, M., Hein, N. Modelagem. "Matemática no Ensino". San Pablo, Brasil. 2003.
Blomhøj, M. "Mathematical modelling - A theory for practice". En: Clarke, B.; Clarke, D. Emanuelsson, G.; Johnansson, B.; Lambdin, D.; Lester, F. Walby, A., Walby, K. (Eds.) International Perspectives on Learning and Teaching Mathematics. National Center for Mathematics Education. Suecia. 2004.
Blomhoj, M. (2003). Developing mathematical modelling competence: conceptual clarification and educational planning. Teaching Mathematics and its Applications, 22(3), 123-139. doi:10.1093/teamat/22.3.123
Broomes, D. "Using goals to construct useful forms of school mathematics". París. UNESCO. Science and Technology Education. 1989.
Carvalho, M. "Lo que debemos llevar para el siglo XX1: el caso de las funciones". Barcelona. Rev. Uno.Ed. Grao. 1999.
Cobb, P., Steffe, L. "The constructivist researcher as teacher and model builder". Mathematics Education. Vol. 2. 1983.
Davis, P., Hersh, R. "Experiencia Matemática". (1ra. Ed.). Madrid. Espa-a: Editorial Labor. 1988.
Guzmán, M. "Para pensar mejor". Madrid. Ed. Labor. 1991.
Keitel, C., Kilpatrick, J. "La racionalidad e irracionalidad de los estudios comparativos internacionales". Rev. Uno. Ed. Grao. 1999.
Keitel, C et al. "Mathematics, Education and Society". París. UNESCO. Document Series no35. 1989
Keitel, C. "Cultural diversity, internationalisation and globalisation: challenges and perils for mathematics education" In: A. Ahmed, J.M. Kraemer, and H. Williams (Eds.) Cultural Diversity in Mathematics Education. Chichester: Ellis, Horwood, 41-60. 2000.
Lerman, S. "Culturally situated knowledge and the problem of transfer in the learning of mathematics". En L. Burton (Ed.) Learning Mathematics: From Hierarchies to Networks. Londres, Inglaterra: Falmer Press. 1999.
Niss, M. "Cases of Assessment in Mathematics Education". Kluwer, Dordrecht. 1992.
Niss, M. "Aspects of the nature and state of research in mathematips education". Roskilde:Roskilde University IMFUFA. 1998.
Perrenoud, P. "Construire des compétences des écoles". Ginebra. 1998.
Romero, S., Abad, P., Suárez, A.J. "Reflections on some myths in math education. An application with the use of the symbolic calculation system MAPLE". Proceedings of CIEAEM- 53.Verbania (Italia). 2001.
Schoenfeld, A.H. "A discourse an methods en Journal for de Research en Mathematics Education". Vol.6. 1994.
[-]