AUMONT, Jaques, 1992 [1990]. La imagen, trad. Antonio López Ruiz, Barcelona: Paidós (L'image, París: Nathan).
CARRIER, David, 2000. The Aesthetics of Comics, University Park: The Pennsylvania State University Press.
CASETTI, Francesco, DI CHIO, Federico, 1994 [1990]. Cómo analizar un film, trad. español Carlos Losilla, Barcelona: Paidós (Analisi del film, Bompiani: Grupo Editoriale Fabbri).
[+]
AUMONT, Jaques, 1992 [1990]. La imagen, trad. Antonio López Ruiz, Barcelona: Paidós (L'image, París: Nathan).
CARRIER, David, 2000. The Aesthetics of Comics, University Park: The Pennsylvania State University Press.
CASETTI, Francesco, DI CHIO, Federico, 1994 [1990]. Cómo analizar un film, trad. español Carlos Losilla, Barcelona: Paidós (Analisi del film, Bompiani: Grupo Editoriale Fabbri).
CHATMAN, Seymour, 1990 [1978]. Historia y discurso, trad. María Jesús Fernández Prieto, Madrid: Taurus (Story and Discurse: Narrative Structure in Fiction and Film, Ithaca: Cornell University Press).
CLEMENTS, Jonathan y McCARTHY, Helen, 2015. The Anime Enciclopedia, 3rd Revised Edition: A Century of Japanese Animation, Berkley: Stone Bridge Press.
DÍEZ PUERTAS, Emeterio, 2006. Narrativa Fílmica, Madrid: Fundamentos.
GAUDREAULT, André y JOST, François, 1995 [1990]. El relato cinematográfico, trad. Núria Pujol, Barcelona: Paidós (Lé récit cinématographique, París: Nathan).
GENETTE, Gerard, 1989 [1972]. Figuras III, trad. español Carlos Manzano, Barcelona: Editorial Lumen, (Figures III, París: Seuil).
GROUPE μ, 1993 [1992]. Tratado del signo visual, trad. Manuel Talens Carmona, Madrid: Cátedra (Traité du signe visuel. Pour une réthorique de l'image, París: Seuil).
HORNO LÓPEZ, Antonio, 2017. El lenguaje del anime, Madrid: Diábolo.
JENKINS, Henry, 2016. "Transmedia What?", en Immerse, 15 de noviembre de 2016 (https://immerse.news/transmedia-what-15edf6b61daa [acceso: octubre, 2018]).
LEITCH, Thomas, 2007. Film Adaptation & its Discontentes. From Gone With the Wind to The Passion of the Crhrist, Baltimore: The Johns Hopkins University Press.
LUBBOCK, Percy, 1959. The Craft of Fiction, Londres: Eleven Glower Street.
McCLOUD, Scott, 2006. Making Comics: Storytelling Secrets of Comics, Manga and Graphic Novels. Nueva York: Harper Collins.
MURO MUNILLA, Miguel Ángel, 2004. Análisis e interpretación del cómic: ensayo de metodología semiótica, Logroño: Universidad de Logroño.
RATTRAY, Tim, 2017. "Trascending CGI Shackles with Kemono Friends", en Wave Motion Cannon, 8 de junio de 2017 (https://wavemotioncannon.com/2017/06/08/trancending-cgi-shackles-with-kemono-friends/ [acceso: mayo, 2018]).
SANTIAGO, José Andrés, 2010. Manga: del cuadro flotante a la viñeta japonesa, Pontevedra: DX5.
SESE, Makiko y VILLA GRACIA, Daniel (trad.) en VILLA GRACIA, Daniel, 2015. Relaciones formales entre el cómic japonés contemporáneo y su adaptación animada. Madrid: Universidad Complutense de Madrid.
STEINBERG, Marc, 2006. "Immobile Sections and Trans-Series Movement: Astroboy and the Emergence of Anime", en Animation: an Interdisciplinary Journal, Vol. 1-2, pp. 190-206.
ZUNZUNEGUI, Santos, 1989. Pensar la imagen, Madrid: Cátedra.
[-]