- -

Contextos que afavoreixen l’evolució de les creences del professorat sobre l’educació plurilingüe i intercultural

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Contextos que afavoreixen l’evolució de les creences del professorat sobre l’educació plurilingüe i intercultural

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.author Tresserras, Eva es_ES
dc.contributor.author Cabré, Míriam es_ES
dc.date.accessioned 2019-07-04T09:32:45Z
dc.date.available 2019-07-04T09:32:45Z
dc.date.issued 2019-06-29
dc.identifier.issn 1133-4770
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/123163
dc.description.abstract [EN] This article examines which contexts make possible to become aware and to favor the transformation of teacher beliefs system through formative processes. Different reflective strategies have been used to demonstrate the (re) conceptualization of thought and action in relation to plurilingual and intercultural education. The use of different qualitative methods to generate data, such as life stories, linguistic self-portraits and cartographies, semi-structured interviews or discussion groups shows that formative processes are a useful strategy to help teachers to change their belief system. These processes of self-confrontation make possible to emerge tensions and contradictions as a way to favor beliefs’ change and transformation. es_ES
dc.description.abstract [ES] En aquest article s’examinen contextos que fan possible la presa de consciència i la transformació del sistema de creences del professorat en processos de formació. A través de l’ús de diferents estratègies d’investigació reflexives es fa evident la (re)conceptualització de formes de pensament i d’actuació en relació amb l’educació plurilingüe i intercultural. L’ús de diferents mètodes qualitatius per generar dades, com poden ser relats de vida, autoretrats i cartografies lingüístiques, entrevistes semiestructurades o grups de discussió, demostra que els processos d’intervenció formativa són una estratègia idònia per ajudar el professorat a modificar les seves creences. Aquests processos d’(auto)confrontació fan emergir tensions i contradiccions com a pas previ al canvi i a la transformació. es_ES
dc.language Catalán es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València
dc.relation.ispartof Lenguaje y Textos
dc.rights Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) es_ES
dc.subject Plurilingüisme es_ES
dc.subject Formació del personal docent es_ES
dc.subject Pràctica reflexiva es_ES
dc.subject Transformació es_ES
dc.subject Multimodalitat es_ES
dc.subject Mediació es_ES
dc.subject Plurilingualism es_ES
dc.subject Teacher education es_ES
dc.subject Reflective practice es_ES
dc.subject Transformations es_ES
dc.subject Multimodality es_ES
dc.subject Mediation es_ES
dc.title Contextos que afavoreixen l’evolució de les creences del professorat sobre l’educació plurilingüe i intercultural es_ES
dc.title.alternative Contexts that favor the evolution of teachers’ beliefs about plurilingual and intercultural education es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.date.updated 2019-07-04T07:24:23Z
dc.identifier.doi 10.4995/lyt.2019.11456
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.description.bibliographicCitation Tresserras, E.; Cabré, M. (2019). Contextos que afavoreixen l’evolució de les creences del professorat sobre l’educació plurilingüe i intercultural. Lenguaje y Textos. (49):19-28. https://doi.org/10.4995/lyt.2019.11456 es_ES
dc.description.accrualMethod SWORD es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.4995/lyt.2019.11456 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 19 es_ES
dc.description.upvformatpfin 28 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.issue 49
dc.description.references Aguilar Ródenas, C. (2017). La DLL en la universidad pública: una aproximación al estado de la cuestión en la formación inicial de maestros y maestras. Parte II.. Lenguaje y Textos, 0(45), 29-42. https://doi.org/10.4995/lyt.2017.6735 es_ES
dc.description.references Cabré, M. (en premsa). The development of the plurilingual education through multimodal reflection in Teacher Education: A case study of a pre-service teacher's beliefs about language education. Canadian Modern Language Review. es_ES
dc.description.references Cabré, M. (2018). La competència plurilingüe en la formació inicial de mestres. Estudi longitudinal de casos sobre l'evolució de les creences relacionades amb l'educació plurilingüe. Tesi Doctoral. Universitat de Barcelona. es_ES
dc.description.references Cabré, M., i Palou, J. (2018). La competencia plurilingüe en la formación inicial de maestros: estudio de las trayectorias de aprendizaje de lenguas de dos maestros en formación inicial. Revista Docencia e investigación, 28, 6-26. es_ES
dc.description.references Cabré, M., i Tresserras E. (2017). La resistencia como oportunidad de cambio. Investigar para innovar (Tema del mes) en Cuadernos de Pedagogía 481, 65-68. es_ES
dc.description.references Carrasco, E. (2013). Los (futuros) docentes frente a la competència plurilingüe (Grenoble/Barcelona). Lenguaje y textos, 37, 91-100. es_ES
dc.description.references Civera, I., i Codina, R. (2017). El enfoque multimodal para el estudio de las creencias. Investigar para innovar (Tema del mes) en Cuadernos de Pedagogía, 481, 60-64. es_ES
dc.description.references Consell d'Europa. (2018). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment. Companion volume with new descriptors. Language Policy Division. Estrasburg: Consell d'Europa. es_ES
dc.description.references Engeström, Y. (2012). Whatever happened to process theories of learning? Learning, Culture and Social Interaction, 1, 45-56. es_ES
dc.description.references Esteve, O. (2013). Entre la práctica y la teoría. Comprender para actuar. Ikastaria(19), 13-36. es_ES
dc.description.references Esteve, O.,Fernández, F.,Martin Peris, E. and Atienza, E. (2017). The Integrated Plurilingual Approach: A didactic model providing guidance to Spanish schools for reconceptualizing the teaching of additional languages. Language and Sociocultural Theory, 4 (1), pp. 1-24. es_ES
dc.description.references Kalaja, P., Alanen, R., i Dufva, H. (2008). Self-portraits of EFL learners: Finnish students draw and tell. Dins de P. Kalaja, V. Menezes, i A. Mª. F. Barcelos (Eds.), Narratives of learning and teaching EFL (pp. 186-198). Basingstoke: Palgrave Macmillan. es_ES
dc.description.references Korthagen, F. A. (2001). Linking Practice and Theory. The Pedagogy of Realistic Teacher Education. London: LEA. es_ES
dc.description.references Johnson, K. E. i Golombek, P. R. (2016). Mindful L2 teacher education. New York, NY: Routledge. es_ES
dc.description.references Lantolf, J. i Esteve, O. (en premsa). Concept-Based Instruction for Concept-Based Instruction: A Model for Language Teacher Education. In M. Sato, and Sh. Loewen, eds. Evidence-based second language pedagogy: A collection of Instructed Second Language Acquisition studies. New York: Routledge. es_ES
dc.description.references Lantolf, J. P. i Poehner, M. E. (2014). Sociocultural Theory and the Pedagogical Imperative in L2 Education: Vygotskian Praxis and the Research/Practice Divide. New York, NY and London, UK: Routledge. es_ES
dc.description.references Melo-Pfeifer, S. (2015). Multilingual awareness and heritage language education: Children's multimodal representations of their multilingualism. Language Awareness, 24 (3), 197-215. https://doi.org/10.1080/09658416.2015.1072208 es_ES
dc.description.references Negueruela-Azarola, E. (2011). Beliefs as conceptualizing activity: A dialectical approach for the second language classroom. System 39: 359−369. es_ES
dc.description.references Palou. J, i Cabré, M. (2017). Beliefs regarding plurilingual competence: the perspective in Catalonia through a case study of a pre-service teacher. Modern Journal of Language Teaching Methods (MJLTM), 7 (8), 63-75. es_ES
dc.description.references Pérez-Peitx, M., Civera, I., i Palou, J. (2018). Awareness of Plurilingual Competence in Teacher Education. Dins de P. Kalaja, i S. Melo-Pfeifer (Eds.), More than words: The lives and worlds of multilinguals (Cap.13). Bristol: Multilingual Matters. es_ES
dc.description.references Prasad, G. (2014). Portraits of Plurilingualism in a French International School in Toronto: Exploring the Role of Visual Methods to Access Students' Representations of their Linguistically Diverse Identities. The Canadian Journal of Applied Linguistics, 17 (1), 51-77. es_ES
dc.description.references Tresserras, E. (2017). Contradiccions que emergeixen de la reflexió sobre la pràctica docent en contextos plurilingües i interculturals. Tesi doctoral. Barcelona: Universitat de Barcelona. es_ES
dc.description.references Vygotsky, L. S. (1978). Mind in society: The development of higher psychological processes. M. Cole, V. John-Steiner, S. Scribner and E. Souberman (Eds.). Cambridge, MA: Harvard University Press. es_ES
dc.description.references Vygotsky, L. S. (1986). Thought and Language. The MiT Press. Cambridge, Massachusetts: London, England. es_ES
dc.description.references Zimmermann, M., Levisen, C., Beck, f. G., i van Scherpenberg, C. (2015). Please pass me the skin coloured crayon! Semantics, socialisation, and folk models of race in contemporary Europe. Language Sciences, 49, 35-50. https://doi.org/10.1016/j.langsci.2014.07.011 es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem