La competencia plurilingüe: retos y transformaciones. Miradas europeas alrededor del MCER
Creencias de los docentes sobre la competencia plurilingüe
Contextos que afavoreixen l’evolució de les creences del professorat sobre l’educació plurilingüe i intercultural
La compétence de médiation en formation initiale à l’enseignement de/en langues: entre problématisation et réflexivité
Enfoques plurales en los manuales de Español Lengua Extranjera en Alemania: de la vitalidad teórica a una creciente relevancia práctica. Un estudio de caso
Entre el paradigma plurilingüe y las ideologías monolingües en el sistema de educación público multilingüe de Suiza
La construcción de la identidad y la toma de conciencia sobre el multilingüismo de los docentes en formación: revisión de tres estudios
Dossier bibliográfico. La competencia plurilingüe: retos y transformaciones
Artículos
La didáctica de la traducción enfocada en la comprensión del texto
Heather tiene 25 años. Madres y familias diversas en la literatura para primeros lectores (1990-2015)
El empleo de jeroglíficos para enseñar contenidos gramaticales
Reseñas
Laboratori lector. Per entendre la lectura
Teorías psicolingüísticas y su aplicación a la adquisición del español como lengua materna
Kalaja, Paula(Universitat Politècnica de València, 2019-06-29)
[EN] This article re-visits three studies that originally focused on beliefs about second language (L2) learning and teaching held by student teachers. The studies have been conducted in the same educational context (that ...
Zimmermann, Martina; Häfliger, Anna(Universitat Politècnica de València, 2019-06-29)
[EN] This paper discusses contradictions in discourses and practices in connection with plurilingualism in the public education system of multilingual Switzerland. First, a historical review presents under what conditions ...
Helmchen, Christian; Melo-Pfeifer, Sílvia(Universitat Politècnica de València, 2019-06-29)
[EN] The pluralistic approaches as didactic methods that mobilize more than one language and culture in language teaching (foreign, secondary or native language) give substance to didactics of multilingualism whose goal ...
Causa, Mariella(Universitat Politècnica de València, 2019-06-29)
[EN] This article will analyse the notion of mediation within the framework of language teacher training. The main point of this discussion is that a language teacher must be aware of their role as a mediator in order to ...
Tresserras, Eva; Cabré, Míriam(Universitat Politècnica de València, 2019-06-29)
[EN] This article examines which contexts make possible to become aware and to favor the transformation of teacher beliefs system through formative processes. Different reflective strategies have been used to demonstrate ...