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El aula invertida con alumnos de primero de magisterio: fortalezas y debilidades

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El aula invertida con alumnos de primero de magisterio: fortalezas y debilidades

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dc.contributor.author García Hernández, M.L. es_ES
dc.contributor.author Porto Currás, M. es_ES
dc.contributor.author Hernández Valverde, F.J. es_ES
dc.date.accessioned 2020-02-20T13:23:24Z
dc.date.available 2020-02-20T13:23:24Z
dc.date.issued 2019-12-30
dc.identifier.issn 1887-4592
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/137378
dc.description.abstract [EN] This article presents the results of an innovation experience carried out with first year students of the Primary Education Teacher’s Degree. Based on global trends in favour of curricular methodologies to encourage the development of autonomous and collaborative learning capacities in students, a group of teacher’s members of the Educational Innovation Group EIEGID, who teach in the subject School Organization and Resources in Education, has sought a progressive graduation in the difficulty and prominence to be assumed by the students in the learning tasks. The aim was to overcome the dichotomy of theoretical classes and practical classes, contemplating different methodologies, but sharing their features: foster student autonomy, seek motivation, take risks and develop alternative responses, promoting responsibility, with options to experiment and encourage the development of an attitude of permanent improvement. To do this, tasks are proposed that allowed to face unforeseen events, t es_ES
dc.description.abstract [ES] Este artículo presenta los resultados de una experiencia de innovación realizada con alumnos de primer curso del Grado de Maestro de Educación Primaria. Partiendo de las tendencias globales a favor del fomento de capacidades de aprendizaje autónomo y colaborativo, un grupo de profesores miembros del Grupo de Innovación Docente EIE-GID, ha buscado una graduación progresiva en la dificultad y protagonismo a asumir por el alumnado en las tareas de aprendizaje. Se busca superar la dicotomía de clases teóricas y clases prácticas, empleando metodologías diversas, pero que comparten entre sus rasgos: fomentar la autonomía del alumno, procurar la motivación, adopción de riesgos y elaboración de respuestas alternativas, promoviendo responsabilidad, con opciones de experimentar y estimular el desarrollo de una actitud de superación permanente. Para ello, se plantean tareas que permiten hacer frente a acontecimientos imprevistos, tomar iniciativas, ser responsables y autónomos, movilizar recursos es_ES
dc.language Español es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.relation.ispartof REDU. Revista de Docencia Universitaria es_ES
dc.rights Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) es_ES
dc.subject Educational innovations es_ES
dc.subject Educational planning es_ES
dc.subject Teaching strategies es_ES
dc.subject Primary teacher education es_ES
dc.subject Activity learning es_ES
dc.subject Project evaluation es_ES
dc.subject Innovación educacional es_ES
dc.subject Planificación de la educación es_ES
dc.subject Estrategia de enseñanza es_ES
dc.subject Formación de docentes de primaria es_ES
dc.subject Aprendizaje activo es_ES
dc.subject Evaluación de proyecto es_ES
dc.title El aula invertida con alumnos de primero de magisterio: fortalezas y debilidades es_ES
dc.title.alternative Flipped classroom in primary education teacher’s degree: strength and weakness es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.identifier.doi 10.4995/redu.2019.11076
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.description.bibliographicCitation García Hernández, M.; Porto Currás, M.; Hernández Valverde, F. (2019). El aula invertida con alumnos de primero de magisterio: fortalezas y debilidades. REDU. Revista de Docencia Universitaria. 17(2):89-106. https://doi.org/10.4995/redu.2019.11076 es_ES
dc.description.accrualMethod OJS es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.4995/redu.2019.11076 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 89 es_ES
dc.description.upvformatpfin 106 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.volume 17 es_ES
dc.description.issue 2 es_ES
dc.identifier.eissn 1887-4592
dc.relation.pasarela OJS\11076 es_ES
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