- -

El ser estudiante universitario en el campo de fuerzas institucional

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

El ser estudiante universitario en el campo de fuerzas institucional

Show full item record

Panaia, M. (2015). El ser estudiante universitario en el campo de fuerzas institucional. REDU. Revista de Docencia Universitaria. 13(2):53-72. https://doi.org/10.4995/redu.2015.5438

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/137660

Files in this item

Item Metadata

Title: El ser estudiante universitario en el campo de fuerzas institucional
Secondary Title: Being a university student in the field of institutional forces
Author: Panaia, Marta
Issued date:
Abstract:
[ES] El ser estudiante universitario es un devenir en el tiempo, que está limitado e incentivado por un campo de fuerzas que fija límites y libertades. Este proceso varía constantemente según sus bases cognitivas, ...[+]


[EN] The university student being is an evolution in time, which is limited and encouraged by a force field that sets limits and freedoms. This process varies constantly as cognitive bases,  specialties  and  regions  and  ...[+]
Subjects: Student , Teachers , Establishment , Argentina , Engineering , Estudiante Docente , Establecimiento , Ingenierías
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
REDU. Revista de Docencia Universitaria. (issn: 1887-4592 ) (eissn: 1887-4592 )
DOI: 10.4995/redu.2015.5438
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/redu.2015.5438
Type: Artículo

Location


 

References

Bouffartigue, P. (1994). Ingénieurs débutants à l'epreuve du modèle de carrière. Trajectoires de socialisation et entrée dans la vie professionnelle. Revue Française de Sociologie XXXV

Bourdieu y Passeron, (2003). Los herederos. Los estudiantes y la cultura. Buenos Aires, Siglo XXI editores.

Carli, S. (2012). El estudiante universitario. Buenos Aires: Siglo XXI editores. [+]
Bouffartigue, P. (1994). Ingénieurs débutants à l'epreuve du modèle de carrière. Trajectoires de socialisation et entrée dans la vie professionnelle. Revue Française de Sociologie XXXV

Bourdieu y Passeron, (2003). Los herederos. Los estudiantes y la cultura. Buenos Aires, Siglo XXI editores.

Carli, S. (2012). El estudiante universitario. Buenos Aires: Siglo XXI editores.

Coulon, A.(1997). Le Métier d'étudiant: l'entrée dans la vie universitaire. Le Métier d'étudiant: l'entrée dans la vie universitaire. Paris: PUF.

De Coninck, F., Godard, F. (1991). Les sytayégies temporelles des jeunes adultes. Enquête 6, CNRS EHESS-UP-UAPV (pp 6-19).

Dubet, F. (2007). El declive y la mutación de la institución. Revista de Antropología Social,16 (pp39-66).

Dubet, F. (2005). Los estudiantes. Revista de Investigación Educativa, N1 (julio-diciembre), México Universidad Veracruzana, (pp 4-88).

Dubet, F. (1994). Dimensions et figures de l'expérience étudiante dans l'université de masas. En Revue française de sociologie, (35-4) Monde étudiant et monde scolaire. (pp 511-532).

Erikson, E. (1966). Infancia y Sociedad. Buenos Aires: Paidós.

Felouzis, G. y Perroton, J. (2007). Les marchés scolaires. Un analyse en termes d'économie de la qualité. Revue française de sociologie, 4(48).

Felouzis, G (2008). Des mondes incertains: les universités, les diplomes et l' emploi. Formation et Emploi, 101. Numéro Anniversaire (pp 189-220).

Gayraud, L., Simon-Zarca, G. y Soldano, C. (2011). Université: les défis de la professionnalisation, Marseille, NEF, 46, CÉREQ, Marseille.

Ortiz Cárdenas, J., Martínez Flores, R. (2010). Las institucioens como campos de fuerzas que controlan, socializan y subjetivizan. Veredas Especial, México (227-240).UAM-Xochimilco.

Panaia, M. (2006). Trayectorias de ingenieros tecnológicos, Buenos Aires: Miño y Dávila-UTNFRGP.

Panaia, M. (Coord.) (2009). Inserción de jóvenes en el mercado de trabajo. Buenos Aires: La Colmena.

Panaia, M. (2011). (Coord.). Trayectorias de graduados y estudiantes de ingeniería. Buenos Aires: Biblos.

Panaia, M. (2013). Abandonar la universidad con o sin título. Buenos Aires: Miño y Dávila UTN-FRA.

Panaia, M. (2014). La inclusión social, a partir de las formas de ingreso a la universidad y las trayectorias de sus estudiantes y egresados, ponencia presentada en el PRE-ALAS, PATAGONIA, Calafate, mayo de 2014.

Sarfatti Larson, M. (1977). The Rise of Professionalism. Berkeley: University of California Press.

Sarfatti Larson, M. (1988). A propos des professionnels et des experts ou comme il est peu utile d'essayer de tout dire. Sociologie et Sociétés, 2(88).

SPU Anuario, Secretaría de Políticas Universitarias (2010).

Tousijn, W. (1994). In concetto di professionalizzazione e la divisione del lavoro tra occupazioni. Sociologia del Lavoro, 53, AIS, 99-115.

Zarifian, Ph. (2013). Rapport social de service, client et valeur. La nouvelle revue du travail,2 / 013(pp1-14) NRT revues.org/737

[-]

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record