- -

Homofobia en las aulas universitarias. Un meta-análisis

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Homofobia en las aulas universitarias. Un meta-análisis

Show full item record

Penna Tosso, M. (2015). Homofobia en las aulas universitarias. Un meta-análisis. REDU. Revista de Docencia Universitaria. 13(1):181-202. https://doi.org/10.4995/redu.2015.6445

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/137702

Files in this item

Item Metadata

Title: Homofobia en las aulas universitarias. Un meta-análisis
Secondary Title: Homophobia among university class. A meta-analysis.
Author: Penna Tosso, Melani
Issued date:
Abstract:
[ES] Las investigaciones que estudian la homofobia en el sistema educativo son cada año más numerosas, en parte por el reconocimiento legal que las personas Lesbianas, Gays, Bisexuales y Transexuales han ido adquiriendo ...[+]


[EN] The  research  exploring  homophobia  in education are becoming more numerous year, partly for legal recognition that the Lesbian,  Gay,  Bisexual  and  Transgender have  gained  in  recent  times  ,  the  result of  ...[+]
Subjects: Homophobia , Meta-analysis , College , Students , Inclusive education , Teachers , Homofobia , Meta-análisis , Educación universitaria , Estudiantes , Educación inclusiva , Profesorado
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
REDU. Revista de Docencia Universitaria. (issn: 1887-4592 ) (eissn: 1887-4592 )
DOI: 10.4995/redu.2015.6445
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/redu.2015.6445
Type: Artículo

References

Basow, S. A., Johnson, K (2000). Predictors of Homophobia in Female College Students. Sex Roles: A Journal of Research, 42, 391-404. http://0-csaweb114v.csa.com.cisne.sim.ucm.es/ids70/view_record.php?id=2&recnum=93&log=from_res&SID=f970upctk70pqrrhmplidtl903

Cantor, J. y Pilkington, N. (1992, Agosto). Homophobia in Psychology Programs: A Survey of Graduate Students. Comunicación presentada en la Convención Annual de la Asociación de Psicólogos Americanos: Washington.

Chasnoff, D. y Cohen, H. (1997). It's elementary: Talking about gay issues in schools. San Francisco: Women's Educational Media. [+]
Basow, S. A., Johnson, K (2000). Predictors of Homophobia in Female College Students. Sex Roles: A Journal of Research, 42, 391-404. http://0-csaweb114v.csa.com.cisne.sim.ucm.es/ids70/view_record.php?id=2&recnum=93&log=from_res&SID=f970upctk70pqrrhmplidtl903

Cantor, J. y Pilkington, N. (1992, Agosto). Homophobia in Psychology Programs: A Survey of Graduate Students. Comunicación presentada en la Convención Annual de la Asociación de Psicólogos Americanos: Washington.

Chasnoff, D. y Cohen, H. (1997). It's elementary: Talking about gay issues in schools. San Francisco: Women's Educational Media.

D'Augelli, A. R.(1989). Homophobia in a University Community: Views of Prospective Resident Assistants. Journal of College Student Development, 30, 546-552.

D'Augelli, A. R. y Hershberger, S. L. (1995). A Multiyear Analysis of Changes in AIDS Concerns and Homophobia on a University Campus. Journal of American College Health, 44, 3-10.

D'Augelli, A. R. y Rose, M. L. (1990). Homophobia in a university community: Attitudes and experiences of heterosexual freshmen. Journal of College Student Development, 31, 484-491.

Duke, T. S. y McCarthy, K. W. (2009). Homophobia, Sexism, and Early Childhood Education: A Review of the Literature. Journal of Early Childhood Teacher Education, 30, 385-403.

Edgar, T. M. (1983, Mayo). Homophobia and Intimate Self-Disclosure: Why Aren't Men Talking? Comunicación presentada a Convención Anual de la Asociación Internacional de Comunicadores. Dallas.

España, A., Guerrero, A., Farré, J.M., Canella, J. y Abós, R. (2001). La homofobia en el medio universitario. Un estudio empírico. Cuadernos de medicina psicosomática y psiquiatría de enlace,57, 41-55

Francis, D. y Msibi, T. (2011). Teaching about Heterosexism: Challenging Homophobia in South Africa. Journal of LGBT Youth, 8, 157-173.

Granados-Cosme, J. A., Torres-Cruz, C. y Delgado-Sánchez, G. (2009). La vivencia del rechazo en homosexuales universitarios de la Ciudad de México. Salud pública de México, 51, 482-488

García Pérez, R., Sala, A., Rodríguez, E. y Sabuco, A. (2013). Formación inicial del profesorado sobre género y coeducación: impactos metacognitivos de la inclusión curricular transversal sobre sexismo y homofobia. Revista de curriculum y formación del porfesorado, 17(1), 269-287

Hogan, T. L. y Rentz, A. L. (1996). Homophobia in the Academy. Journal of College Student Development, 37, 309-14.

Kan, R. W. M.,Au, K. P.,Chan, W. K.,Cheung, L. W. M.,Lam, C. Y. Y.,Liu, H. H. W., Ng, L. Y.,Wong, M. Y. y Wong, W. C. (2009). Homophobia in Medical Students of the University of Hong Kong. Sex Education: Sexuality, Society and Learning, 9, 65-80.

Marchman, B. K. (2002). Teaching about Homophobia in a High School Civics Course . Theory and Research in Social Education, 30, 302-305.

Martxueta, A. (2013). Claves para atender a la Diversidad afectivo-sexual en el Contexto educativo (Doctoral dissertation, Universidad del País Vasco).

Michell, M.J. (2009). When Consciousness Dawns: Confronting Homophobia with Turkish High School Students. English Journal, 98 67-72.

Penna Tosso, M. (2012). Formación del profesorado en la atención a la diversidad afectivo-sexual (Doctoral dissertation, Universidad Complutense de Madrid).

Penna Tosso, M. (2013). Formación inicial del profesorado para atender la diversidad afectivo-sexual: Una cuestión de derechos, salud mental y educación. Revista Iberoamericana de Educación edición digital, 66, 123-142.

Pettijohn, T. F. y Walzer, A. S. (2008). Reducing Racism, Sexism, and Homophobia in College Students by Completing a Psychology of Prejudice Course. CollegeStudent Journal, 42, 459-468.

Powell, M. (2003). Homophobia--Hate's Last Refuge?Montessori Life, 15, 14-16.

Reinhardt, B. (1997). Examining Correlates of Homophobia in Heterosexual College Students. Comunicación presentada en el Annual meeting of the American Psychological Association. Chicago.

Robinson, K. H. y Ferfolja, T. (2002). A reflection of resistance. Discourses of heterosexism and homophobia in teacher training classrooms. En K. H. Robinson, J. Irwin, y T. Ferfolja (Eds.), From here to diversity: The social impact of lesbian and gay issues in education in Australia and New Zealand (pp. 55-64). New York: Harrington Park Press.

Rogers, A., Mcree, N. y Arnt, D.L. (2009). Using a college human sexuality course to combat homophobia. Sex Education: Sexuality, Society and Learning, 9, 211-225.

Romero, A. y Abril, P (2008). Género y la formación del profesorado en los estudios de Educación Infantil. REIFOP, 11, 43-51.

Rottenbacher, J.M. (2012). Conservadurismo político, homofobia y prejuicio hacia grupos transgénero en una muestra de estudiantes y egresados universitarios de Lima. Pensamiento psicológico,1, 23-37

Sánchez Sáinz, M. (2010). Cómo educar en la diversidad afectiva, sexual y personal en Educación Infantil. Madrid: Catarata.

Schulte, L. J. (2002). Similarities and Differences in Homophobia among African Americans versus Caucasians. Race, Gender & Class, 9, 71-93.

Serrano Pastor, F. J., Gómez García, A., Amat, L.M. y López Gómis, A. (2012). Aproximación a la homofobia desde la perspectiva de los estudiantes de Educación Social de la Universidad de Murcia.

Tate, D.S. (1991). Homophobia among Rural and Urban Social Work Students: A Pilot Study. Human Services in the Rural Environment, 15, 16-18.

Toro-Alfonso, J., Borrero Bracero, N. I. y Nieves Lugo, K. (2008). De la exclusión al estilo universitario: La homofobia en la Universidad de Puerto Rico. Análisis, 9, 269-295.

Walters, A.S. (1990, Febrero). The Influence of Homophobia and Knowledge of AIDS on Empathy for Persons with AIDS. Comunicación presentada al Annual meeting of the American Association of Sex Education, Counselors, and Therapists. Arlington.

Zambrano Plata, G.E. y Escalante, H.E. (2013). Grado de homofobia en estudiantes de enfermería de una universidad pública en Colombia. Revista Ciencia y Cuidado, 10(2), 115-126.

[-]

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record