- -

El aprendizaje colaborativo en la universidad: referentes y práctica

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

El aprendizaje colaborativo en la universidad: referentes y práctica

Show full item record

Jarauta Borrasca, B. (2014). El aprendizaje colaborativo en la universidad: referentes y práctica. REDU. Revista de Docencia Universitaria. 12(4):281-302. https://doi.org/10.4995/redu.2014.5624

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/137710

Files in this item

Item Metadata

Title: El aprendizaje colaborativo en la universidad: referentes y práctica
Secondary Title: Collaborative learning in the university: models and practice
Author:
Issued date:
Abstract:
[ES] Este artículo tiene como objetivo describir una experiencia de aprendizaje llevada a cabo en los grados de Pedagogía y Maestro/a de Educación Primaria de la Universidad de Barcelona (UB). En concreto, el artículo ...[+]


[EN] The objective of this article is to describe an experimental study about a collaborative learning experience carried out on the Degrees in Pedagogy and Primary School Education at the University of Barcelona (UB). ...[+]
Subjects: Group teaching , Seminar (educational method) , Active learning , Educational innovation , Skills development , Teacher training , Aprendizaje cooperativo , Trabajo en equipo , Seminario (método pedagógico) , Aprendizaje activo , Innovación pedagógica , Desarrollo de habilidades , Formación de docentes
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
REDU. Revista de Docencia Universitaria. (issn: 1887-4592 ) (eissn: 1887-4592 )
DOI: 10.4995/redu.2014.5624
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/redu.2014.5624
Type: Artículo

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record