Alexander, P. C., Law School Deans and 'The New Normal'. (June 27, 2014). Available at SSRN: http://ssrn.com/abstract=2460142 or http://dx.doi.org/10.2139/ ssrn.2460142
Altany, A. (2012). Professional Faculty Development: The Necessary Fourth Leg. http:// goo.gl/IdkzHy
Ander Egg, E. (2005). Debates y propuestas sobre la problemática educativa. Algunas reflexiones sobre los retos del futuro inmediato. Argentina: Homo Sapiens.
[+]
Alexander, P. C., Law School Deans and 'The New Normal'. (June 27, 2014). Available at SSRN: http://ssrn.com/abstract=2460142 or http://dx.doi.org/10.2139/ ssrn.2460142
Altany, A. (2012). Professional Faculty Development: The Necessary Fourth Leg. http:// goo.gl/IdkzHy
Ander Egg, E. (2005). Debates y propuestas sobre la problemática educativa. Algunas reflexiones sobre los retos del futuro inmediato. Argentina: Homo Sapiens.
Austin, Debra S. (2013). Killing them softly: neuroscience reveals how brain cell die from Law School stress and how neural self-hacking can optimize cognitive performance. Loyola Law Review, # 791.
Benito, A., y Cruz, A. (2005). Nuevas claves para la docencia universitaria en el Espacio Europeo de la Educación Superior. Madrid: Narcea.
Biggs, J. (2006). Calidad del aprendizaje universitario. Madrid, Narcea.
Bhomer, M. (1999). La enseñanza del Derecho y el ejercicio de la abogacía. Cinco estudios sobre las más prestigiosas Escuelas de Derecho en los Estados Unidos. Barcelona: Gedisa.
Bok, D. (2013). "Higher Education in America". http://goo.gl/Bf4o7H
Bovino. (2011). ¿Soy un "blawgger" o un abogado que da clases? Academia. Revista sobre Enseñanza del Derecho. Año 9, Número 17.
Chan Núñez, ME. (2000). Entre la tecnofobia y la tecnofilia: el desafío de una comunicación educativa, Revista de Educación y Cultura. La Tarea, México. www.latarea.com. mx/articu/articu12/chan12.htm
Darling-Hammond, L. (2012). Educar con calidad y equidad: los dilemas del siglo XXI.Revista de Investigación en Educación, nº 11 (1), 2013. http://webs.uvigo.es/ reined/
Encuentro Internacional de Educación. Telefónica Española, 2012-2014. www.encuentro. educared.org/
Fullan, M. (2006). Change theory. A force for school improvement. http://www. michaelfullan.ca/media/13396072630.pdf
Galaz F, Padilla L, Gil M, y Sevilla J. (2008). Los dilemas del profesorado en la educación superior mexicana. Revista Calidad en la Educación, vol.28.
Great Colleges to Work For. (2012). The Chronicle of Higher Education, http://goo.gl/ dXgHbq
Guzmán Acuña, T, Hernández Limón, O y Guzmán Acuña, J. (2009). Evaluación e impacto del PROMEP. El caso de la Universidad Autónoma de Tamaulipas, Revista Internacional de Ciencias Sociales y Humanidades. SOCIOTAM, vol. XIX(2), 51-68. http://www.redalyc.org/pdf/654/65415854003.pdf
Halpern, Ch. (2010). Quiet Justice. Greater Good for Science Center. http://greatergood. berkeley.edu/article/item/quiet_justice
Knight, P. (2006). El profesorado de educación superior. Formación para la excelencia. Madrid: Narcea.
Liu, G and Fitzgerald, J. (2014). Train Lawyers, Not Legal Scholars. The Chronicle in Higher Education. http://goo.gl/nzFs9F
Mazzoni, G. (2010). ¿Se puede creer a un testigo? El testimonio y las trampas de la memoria. Trotta, Madrid.
Moreno Olivos, T. (2006) La colaboración y la colegialidad docente en la universidad: del discurso a la realidad. http://goo.gl/NVDzus
Robbennolt, J, Sternlight, J. (2012). Psychology for Lawyers. Understanding the Human Factors in Negotiation, Litigation and Decision Making. American Bar Association, ABA.
Souza, D.A. (2009). How Brain Science can make you a better lawyer. American Bar Association, ABA.
UNESCO Strategy on Teachers (2012-2015), http://goo.gl/VnVW4B
Wilson, R. (2013). Faculty Culture is fractured. As collaborations go global, professors are looking to rejuvenate the faculty club and connections on campus. The Chronicle of Higher Education. http://goo.gl/xzZrxo
Zabalza, M. (2007). Competencias docentes del profesorado universitario. Calidad y desarrollo profesional. Madrid, Narcea.
[-]