- -

Generación automática de problemas de diseño de controladores para sistemas lineales autoevaluables con Doctus

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Generación automática de problemas de diseño de controladores para sistemas lineales autoevaluables con Doctus

Show full item record

Sánchez, C.; Muñoz De La Peña, D.; Gómez-Estern, F. (2020). Generación automática de problemas de diseño de controladores para sistemas lineales autoevaluables con Doctus. Revista Iberoamericana de Automática e Informática industrial. 17(1):1-9. https://doi.org/10.4995/riai.2019.11243

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/138326

Files in this item

Item Metadata

Title: Generación automática de problemas de diseño de controladores para sistemas lineales autoevaluables con Doctus
Secondary Title: Automated generation of control design benchmark problems for computer-assessed education with Doctus
Author: Sánchez, C. Muñoz de la Peña, D. Gómez-Estern, F.
Issued date:
Abstract:
[ES] En este trabajo se presenta una aplicación que permite a un profesor generar de forma automática ejercicios de diseño de controladores para sistemas lineales para la plataforma de e-learning Doctus. Doctus es una ...[+]


[EN] This paper presents an application that enables the teacher to automatically generate control design exercises for linear systems for the Doctus e-learning platform. Doctus is an application that automates the collection, ...[+]
Subjects: Control education , Educational aids 2 , Teaching , PID Control , Linear control systems , Benchmark examples , Software tools , Automated assessment , Educación en control , Herramientas de ayuda al aprendizaje , Enseñanza en control , Control PID , Sistemas de control lineales , Benchmarks , Herramientas software , Evaluación automatizada
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
Revista Iberoamericana de Automática e Informática industrial. (issn: 1697-7912 ) (eissn: 1697-7920 )
DOI: 10.4995/riai.2019.11243
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/riai.2019.11243
Project ID:
MINECO/DPI2016-75294-C2-2-R
MINECO/DPI2016-76493-C3-1-R
Thanks:
Asimismo desean agradecer la ayuda otorgada por el Vicerrectorado de investigación de la Universidad Loyola Andalucía. Este trabajo se ha financiado parcialmente con los proyectos DPI2016-75294-C2-2-R y DPI2016-76493-C3-1-R.[+]
Type: Artículo

References

Ala-Mutka, K. M., 2005. A survey of automated assessment approaches for programming assignments. Computer Science Education 15 (2), 83-102. https://doi.org/10.1080/08993400500150747

Ayas, M. S., Altas, I. H., 2016. A virtual laboratory for system simulation and control with undergraduate curriculum. Computer Applications in Engineering Education 24 (1), 122-130. https://doi.org/10.1002/cae.21678

Cerezo, F., Sastrón, F., 2015. Laboratorios virtuales y docencia de la automática en la formación tecnológica de base de alumnos preuniversitarios. Revista Iberoamericana de Automática e Informática industrial 12 (4), 419-431. https://doi.org/10.1016/j.riai.2015.04.005 [+]
Ala-Mutka, K. M., 2005. A survey of automated assessment approaches for programming assignments. Computer Science Education 15 (2), 83-102. https://doi.org/10.1080/08993400500150747

Ayas, M. S., Altas, I. H., 2016. A virtual laboratory for system simulation and control with undergraduate curriculum. Computer Applications in Engineering Education 24 (1), 122-130. https://doi.org/10.1002/cae.21678

Cerezo, F., Sastrón, F., 2015. Laboratorios virtuales y docencia de la automática en la formación tecnológica de base de alumnos preuniversitarios. Revista Iberoamericana de Automática e Informática industrial 12 (4), 419-431. https://doi.org/10.1016/j.riai.2015.04.005

Chih-Ming, C., Hahn-Ming, L., Ya-Hui, C., 2005. Personalized e-learning system using item response theory. Computers & Education 44 (3), 237-255. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2004.01.006

Dorf, R., Bishop, R., 2005. Sistemas de Control Moderno 10Ed. Pearson, Inglaterra.

Douce, C., Orwell, J., Livingstone, D., 2005. Automatic test-based assessment of programming: A review. ACM Journal of Educational Resources in Computing 5 (3). https://doi.org/10.1145/1163405.1163409

Guzmán, J., Costa, R., Berenguel, M., Dormido, S., 2012. Control automático con herramientas interactivas. Pearson, Inglaterra.

Gómez-Estern, F., López-Martínez, M., Muñoz de la Peña, D., 2010. Sistemas de evaluación automática vía web en asignaturas prácticas de ingeniería. Revista Iberoamericana de Automática e Informática Industrial 7 (3), 111-119. https://doi.org/10.4995/RIAI.2010.03.10

López-Martínez, M., Gómez-Estern, F., Muñoz de la Peña, D., 2010. Automatic web-based evaluation of C-programming exercises in engineering education. International Journal for Knowledge, Science and Technology 1 (2), 1-6.

Martínez, J., Padilla, A., Rodríguez, E., Jiménez, A., Orozco, H., 2017. Diseño de herramientas didácticas enfocadas al aprendizaje de sistemas de control utilizando instrumentación virtual. Revista Iberoamericana de Automática e Informática industrial 14 (4), 424-433. https://doi.org/10.1016/j.riai.2017.03.003

Mendez, J. A., Gonzalez, E. J., 2011. Implementing motivational features in reactive blended learning: Application to an introductory control engineering course. IEEE Transactions on Education 54 (4), 619-627. https://doi.org/10.1109/TE.2010.2102028

Méndez, J. A., González, E. J., 2013. A control system proposal for engineering education. Computers & Education 68, 266-274. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2013.05.014

Méndez, J. A., Lorenzo, C., Acosta, L., Torres, S., González, E., 2006. A webbased tool for control engineering teaching. Computer Applications in Engineering Education 14 (3), 178-187. https://doi.org/10.1002/cae.20080

Muñoz de la Peña, A., González-Gómez, D., Muñoz de la Peña, D., Gómez-Estern, F., Sánchez, M., 2012a. Automatic web-based grading system: Application in an advanced instrumental analysis chemistry laboratory. Journal of Chemical Education 90, 308-314. https://doi.org/10.1021/ed3000815

Muñoz de la Peña, D., Gómez-Estern, F., Dormido, S., 2012b. A new internet tool for automatic evaluation in control, systems and programming. IEEE Computers & Education 59, 535-550. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2011.12.016

Ogata, K., 2011. Ingenier'ıa de Control Moderna 5ED. Pearson, Inglaterra.

Pieterse, V., 2005. Automated assessment of programming assignments. Computer Science Education Research Conference.

Prados, F., Boada, I., Soler, J., Poch, J., 2005. Automatic generation and correction of technical exercises. International Conference on Engineering and Computer Education.

Ruano Ruano, I., Gámez García, J., Gómez Ortega, J., 2016. Laboratorio web scorm de control pid con integración avanzada. Revista Iberoamericana de Automática e Informática industrial 13 (4), 472-483. https://doi.org/10.1016/j.riai.2016.05.007

Sánchez-Alonso, R. E., Ortega-Moody, J., González-Barbosa, J. J., Reyes-Morales, G., 2017. Uso de plataformas para el desarrollo de aplicaciones virtuales en el modelado de robot manipuladores. Revista Iberoamericana de Automática e Informática industrial 14 (3), 279-287. https://doi.org/10.1016/j.riai.2017.04.001

Tartaglia, A., Tresso, E., 2002. An automatic evaluation system for technical education at the university level. IEEE Transactions on Education 45 (3), 268-275. https://doi.org/10.1109/TE.2002.1024620

Valera, A., Soriano, A., Vallés, M., 2014. Plataformas de bajo coste para la realización de trabajos prácticos de mecatrónica y robótica. Revista Iberoamericana de Automática e Informática industrial 11 (4), 363-376. https://doi.org/10.1016/j.riai.2014.09.002

[-]

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record