- -

Las oraciones subordinadas: criterios de reconocimiento y dificultades. Indicaciones para su enseñanza

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Las oraciones subordinadas: criterios de reconocimiento y dificultades. Indicaciones para su enseñanza

Show full item record

Ferrari, LD. (2019). Las oraciones subordinadas: criterios de reconocimiento y dificultades. Indicaciones para su enseñanza. Lenguaje y Textos. 0(50):19-28. https://doi.org/10.4995/lyt.2019.12324

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/139289

Files in this item

Item Metadata

Title: Las oraciones subordinadas: criterios de reconocimiento y dificultades. Indicaciones para su enseñanza
Secondary Title: Recognition criteria in the classification of subordinate clauses: conflicting evidence
Author:
Issued date:
Embargo end date: 2020-12-28
Abstract:
[EN] Reflecting critically on the criteria that have led grammars of different theoretical approaches to distinguish types of subordinate sentences is one of the general objectives of this article. Traditionally, subordinate ...[+]


[ES] Reflexionar críticamente sobre los criterios que han llevado a las gramáticas de distintas corrientes teóricas a distinguir los tipos de oraciones subordinadas es uno de los objetivos generales de este artículo. ...[+]
Subjects: Grammar teaching , Syntax , Subordination , Noun clauses , Discourse context , Enseñanza de la gramática , Sintaxis , Subordinación , Oraciones completivas o sustantivas , Contexto discursivo
Copyrigths: Embargado
Source:
Lenguaje y Textos. (issn: 1133-4770 ) (eissn: 2530-0075 )
DOI: 10.4995/lyt.2019.12324
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/lyt.2019.12324
Type: Artículo

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record