- -

Relaciones entre gramática y uso en manuales escolares argentinos. El tratamiento de la subordinación y coordinación

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Relaciones entre gramática y uso en manuales escolares argentinos. El tratamiento de la subordinación y coordinación

Show full item record

Pagani, G.; Cuñarro, M. (2019). Relaciones entre gramática y uso en manuales escolares argentinos. El tratamiento de la subordinación y coordinación. Lenguaje y Textos. 0(50):51-65. https://doi.org/10.4995/lyt.2019.12327

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/139291

Files in this item

Item Metadata

Title: Relaciones entre gramática y uso en manuales escolares argentinos. El tratamiento de la subordinación y coordinación
Secondary Title: Relations between grammar and use in Argentine textbooks. Treatment of subordination and coordination
Author:
Issued date:
Embargo end date: 2020-12-28
Abstract:
[ES] En las últimas décadas, en Argentina, la enseñanza de la gramática ha dejado de ser uno de los ejes principales que organizaban la materia Lengua y Literatura (hoy, Prácticas del Lenguaje). De acuerdo con el Diseño ...[+]


[EN] In recent decades grammar teaching has ceased to be one of the main axes that organized the subject Language and Literature (today, Language Practices) in Argentina. According to the Curricular Design of the province ...[+]
Subjects: Grammar , Subordination , Coordination , Teaching , School textbooks , Gramática , Subordinación , Coordinación , Enseñanza , Manuales escolares
Copyrigths: Embargado
Source:
Lenguaje y Textos. (issn: 1133-4770 ) (eissn: 2530-0075 )
DOI: 10.4995/lyt.2019.12327
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/lyt.2019.12327
Type: Artículo

Location


 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record