- -

University Teacher Training in Japan

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

University Teacher Training in Japan

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.author Kato, Kaori es_ES
dc.coverage.spatial east=138.252924; north=36.204824; name=Japó es_ES
dc.date.accessioned 2020-04-03T08:58:01Z
dc.date.available 2020-04-03T08:58:01Z
dc.date.issued 2013-12-29
dc.identifier.issn 1887-4592
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/140071
dc.description.abstract [EN] University teacher training in Japan has been promoted as a part of ‘Faculty Development (FD)’. Teacher training became a ‘substantial duty’ to faculties for of undergraduate schools by a ministerial ordinance in 2008 (graduate schools in 2007). However, contents of the Faculty Development are left to each organisation’s discretion, and the ordinance does not have the legal right to mandate the participation of all academic staff in teacher training. In the 2000s, Japanese universities were under the external pressures such as quality assurance inspections, acquisition of external funds, and the exposure of data about their students. These circumstances have promoted the movements of the Faculty Development as KAIZEN (collective improvement by means of the plan-do-check-action cycle) activities of education at institutions. However, a few institutions offer a systematised programme of teaching and learning for academic staff. The teacher training for enhancement of teaching skills is still not a priority in Japan. es_ES
dc.description.abstract [ES] La formación del profesorado universitario en Japón ha sido promovida en el marco del “Desarrollo profesional docente (FD)”. La formación del profesorado se convirtió en un "deber sustancial» para los profesores de los centros de pregrado por una orden ministerial en 2008 (en 2007 para los centros de posgrado). Sin embargo, el contenido de la Capacitación Docente queda a la discreción de cada organización, y el marco legal no impone como obligatoria la participación de todo el personal académico en la formación del profesorado. En la década de 2000, las universidades japonesas empezaron a moverse de acuerdo con presiones externas, como las inspecciones para garantizar la calidad, la obtención de fondos externos, y la publicación de datos acerca de sus estudiantes. Estas circunstancias han promovido los movimientos de la Capacitación Docente aplicada a las actividades de educación en las instituciones, y entendidas según el concepto del KAIZEN (proceso de mejora colectiva que sigue el ciclo planificación-acción-verificación). Sin embargo, la formación del profesorado basada en las habilidades de enseñanza todavía no es una prioridad en Japón. es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.relation.ispartof REDU. Revista de Docencia Universitaria es_ES
dc.rights Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) es_ES
dc.subject University Teacher Training es_ES
dc.subject Higher Education es_ES
dc.subject Faculty Development es_ES
dc.subject Formación del Profesorado de la Universidad es_ES
dc.subject Educación Superior es_ES
dc.subject Capacitación Docente es_ES
dc.title University Teacher Training in Japan es_ES
dc.title.alternative La Formación en Docencia Universitaria en Japón es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.identifier.doi 10.4995/redu.2013.5519
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.description.bibliographicCitation Kato, K. (2013). University Teacher Training in Japan. REDU. Revista de Docencia Universitaria. 11(3):53-63. https://doi.org/10.4995/redu.2013.5519 es_ES
dc.description.accrualMethod OJS es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.4995/redu.2013.5519 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 53 es_ES
dc.description.upvformatpfin 63 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.volume 11 es_ES
dc.description.issue 3 es_ES
dc.identifier.eissn 1887-4592
dc.relation.pasarela OJS\5519 es_ES
dc.description.references Amano, I. (2006). Sociology of University Reform, Tamagawa University Press, Tokyo. (In Japanese). es_ES
dc.description.references Amano, I. (2004). University Reform, Tokyo University Press, Tokyo. (In Japanese). es_ES
dc.description.references Arimoto, A. and Ehara, B. (1996). International Comparison Study on Academic Profession, Tamagawa University Press, Tokyo. (In Japanese). es_ES
dc.description.references Arimoto, A. (2005). Academic Profession and Faculty Development in U.S.A. and Japan, Toshin-do Press, Tokyo. (In Japanese). es_ES
dc.description.references Hata, T. (2005). The actual condition of a university teacher's capability development programmes, A. Arimoto et al. An Introduction to Higher Education (pp. 229-33). Minerva-Shobo. (In Japanese). es_ES
dc.description.references Kinukawa, S. (2010). Progress of Research on Faculty Development in General Education Society (Liberal and General Education Society of Japan). 30 years Anniversary of Liberal and General Education Society of Japan, 30 years of university education research and reform. (pp. 79-105). Toshin-do. (In Japanese). es_ES
dc.description.references Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology (2008) (2012). The Central Council for Education report. (In Japanese). es_ES
dc.description.references Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology (2009). A Survey on the Situations of Reform at University. es_ES
dc.description.references Natsume, T., Chikada, M., Nakai, T., Saito Y. (2010). Preparing Future Faculty Programme, Tamagawa Press. (In Japanese). es_ES
dc.description.references Tanaka, T. (2009). The dynamics of Faculty Development: The subject towards constructions of a model of Faculty Development in the future. Journal of Liberal and General Education Society of Japan, 30 (1), pp.76-9. (In Japanese). es_ES
dc.description.references Tohoku University (2011). A Survey on the Qualification System of Academic Staff in Foreign Countries, A contract research report of the project for promoting university reform (2010). (In Japanese). es_ES
dc.description.references Trow, M. (1973). Problem in the transition from elite to mass higher education. Carnegie Commission on Higher Education, Berkeley, CA. es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem