Åkerlind, G. S. (2003). Growing and developing as a university teacher. Variation in meaning. Studies in Higher Education, 28(4), 375-390.
Åkerlind, G. S. (2007). Constraints on academics' potential for developing as a teacher. Studies in Higher Education, 32(1), 21-37.
Bolívar, A. (2002). "¿De nobis ipsis silemus? Epistemología de la investigación biográfico-narrativa". Revista Electrónica de Investigación Educativa (REDIE), 4(1), 1-26.
[+]
Åkerlind, G. S. (2003). Growing and developing as a university teacher. Variation in meaning. Studies in Higher Education, 28(4), 375-390.
Åkerlind, G. S. (2007). Constraints on academics' potential for developing as a teacher. Studies in Higher Education, 32(1), 21-37.
Bolívar, A. (2002). "¿De nobis ipsis silemus? Epistemología de la investigación biográfico-narrativa". Revista Electrónica de Investigación Educativa (REDIE), 4(1), 1-26.
Bolívar, A., Domingo, J. y Fernández Cruz, M. (2001). La investigación biográficonarrativa en educación. Enfoque y metodología. Madrid: La Muralla.
Dall'Alba, G. y Sandberg, J. (2006). Unveiling professional development: A critical review of stage models. Review of Educational Research, 76(3), 383-412.
Demazière, D. y Dubar, C. (1997). Analyser les entretiens biographiques. París: Nathan.
Gewerc, A. y Montero, L. (2000). "Víctor: ¿profesor, médico o científico? Un estudio de caso de catedráticos de la Universidad de Santiago de Compostela". Revista de Educación, 321, 371-398.
González, M. y Raposo, M. (2008). Necesidades formativas del profesorado universitario en el contexto de la convergencia europea. Revista de Investigación Educativa, 26(2), 285-306.
Kalivoda, P., Sorrell, G.R. y Simpson, R.D. (1994). Nurturing faculty vitality by matching institutional interventions with career-stage needs. Innovative Higher Education, 18(4), 255-272.
Kelchtermans, G. (2012). Teachers and their careers story: A biographical perspective on professional development. En C. Day, J. Calderhead y P. Denicolo (Eds.) Research on teacher thinking. Understanding professional development. London: Routledge, 198-220.
Kugel, P. (1993). "How professors develop as teachers". Studies in Higher Education, 18 (3), 315-328.
Marcelo, C. (2009a). Los comienzos en la docencia: un profesorado con buenos principios. Profesorado: Revista de Currículum y Formación del Profesorado, 13(1), 1-26.
Marcelo, C. (Coord.) (2009b). El profesorado principiante. Inserción a la docencia. Barcelona: Octaedro.
Mas, O. (2012). Las competencias del docente universitario: la percepción del alumno, de los expertos y del propio protagonista. REDU - Revista de Docencia Universitaria, 10(2), 299-318. Recuperado el 5 de septiembre en http://redaberta.usc.es/redu/index.php/REDU.
Mayor, C. (Coord.) (2003). Enseñanza y aprendizaje en la Educación Superior. Barcelona: Octaedro-EUB.
Nyquist, J. D. y Sprague, J. (1998). Thinking developmentally about TAs. En M. Marincovich, J. Prostko y F. Stout (Eds.), The professional development of Graduate Teaching Assistants (pp. 61-68). Londres: Anker Publishing Company.
Polkinghorne, D. (1995). "Narrative configuration in qualitative analysis". Journal of Qualitative Studies in Education, 8(1), 5-23.
Robertson, D.L. (1999). Professors' perspectives on their teaching: a new construct and developmental model. Innovative Higher Education, 23(4), 271-294.
Sánchez, M. y Mayor, C. (2006). Los jóvenes profesores universitarios y su formación pedagógica. Claves y controversias. Revista de Educación, 339, 923-946.
Tardif, M. (2004). Los saberes del docente y su desarrollo profesional. Madrid: Narcea.
Tejedor, F. J. (2009). Evaluación del profesorado universitario: enfoque metodológico y algunas aportaciones de la investigación. Estudios sobre Educación, 16, 79-102.
Trigwell, K., Caballero, K. y Feifei, H. (2011). Assessing the impact of a university teaching development programme. Assessment & Evaluation in Higher Education, 37(4), 499-511.
Zabalza, M. A. (2009). Ser profesor universitario hoy. La cuestión universitaria, 5, 69- 81.
[-]