- -

Innovando la docencia superior en Economía: trabajo cooperativo y elaboración participativa de contenidos

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Innovando la docencia superior en Economía: trabajo cooperativo y elaboración participativa de contenidos

Show full item record

Caballero Miguez, G.; Garza Gil, MD. (2012). Innovando la docencia superior en Economía: trabajo cooperativo y elaboración participativa de contenidos. REDU. Revista de Docencia Universitaria. 10(2):319-327. https://doi.org/10.4995/redu.2012.6110

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/141275

Files in this item

Item Metadata

Title: Innovando la docencia superior en Economía: trabajo cooperativo y elaboración participativa de contenidos
Secondary Title: Innovating higher education teaching in economics: cooperative learning and participative elaboration of contents
Author: Caballero Miguez, Gonzalo Garza Gil, María Dolores
Issued date:
Abstract:
[ES] Este artículo aborda una experiencia innovadora en la docencia de Economía Aplicada basada en el trabajo cooperativo del alumnado y en la elaboración participativa de contenidos, llevada a cabo en la docencia de ...[+]


[EN] This paper presents an innovating experience in the teaching of Applied Economics based on cooperative learning and the participative elaboration of contents, carried out in the teaching of International Economic ...[+]
Subjects: Innovación docente , Trabajo cooperativo , Elaboración participativa de contenidos , Economía aplicada , Educational innovation , Cooperative Learning , Participative Elaboration of Contents , Applied Economics
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
REDU. Revista de Docencia Universitaria. (issn: 1887-4592 ) (eissn: 1887-4592 )
DOI: 10.4995/redu.2012.6110
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/redu.2012.6110
Type: Artículo

References

Bará, J. y J. Domingo (2007). Técnicas de Aprendizaje Cooperativo. Apuntes del curso Técnicas de Aprendizaje Colaborativa. Servicio de Publicaciones de la Universidad de Vigo.

Becker, W. E. (2000). "Teaching Economics in the 21st Century", Journal of Economic Perspectives, Vol. 14, N. 1, pp. 109-119.

Siegfried, J. et al. (1991). "The Status and Prospects of the Economics Major", Journal of Economic Education, 22 (3), pp. 197-224. [+]
Bará, J. y J. Domingo (2007). Técnicas de Aprendizaje Cooperativo. Apuntes del curso Técnicas de Aprendizaje Colaborativa. Servicio de Publicaciones de la Universidad de Vigo.

Becker, W. E. (2000). "Teaching Economics in the 21st Century", Journal of Economic Perspectives, Vol. 14, N. 1, pp. 109-119.

Siegfried, J. et al. (1991). "The Status and Prospects of the Economics Major", Journal of Economic Education, 22 (3), pp. 197-224.

UNESCO (1998). Declaración mundial sobre la educación superior en el siglo XX: visión y acción. UNESCO.

Watts, M. y W. E. Becker (2008). "A little more than Chalk and talk: Results from a Third National Survey of Teaching Methods in Undergraduate Economics Courses", Journal of Economic Education, Vol. 39, N. 3, 273-286.

[-]

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record