Barell, J. (2007). Problem‐Based Learning: An Inquiry Approach. San Francisco, CA: Wiley.
Boud, D. y Feletti, G. (Eds.) (1997). The challenge of problem‐based learning, 2nd ed. London: Kogan Page Limited.
Halpern, D.F. (1998). Teaching critical thinking for transfer across domains‐Dispositions, skills, structure training, and metacognitive monitoring. American Psychologist, 53 (4), 449‐455.
[+]
Barell, J. (2007). Problem‐Based Learning: An Inquiry Approach. San Francisco, CA: Wiley.
Boud, D. y Feletti, G. (Eds.) (1997). The challenge of problem‐based learning, 2nd ed. London: Kogan Page Limited.
Halpern, D.F. (1998). Teaching critical thinking for transfer across domains‐Dispositions, skills, structure training, and metacognitive monitoring. American Psychologist, 53 (4), 449‐455.
Halpern, D.F. (2003). Thought and knowledge: An introduction to critical thinking (Fourth edition). Hillsdale, NJ: Erlbaum.
Johnson, R.H. (2008). Critical thinking, logic and argumentation.Paperpresented at the Conferencia Internacional: Lógica, Argumentación y Pensamiento Crítico. Santiago de Chile, 8‐11 de enero.
Perkins, D. N. (2009). Making Learning Whole: How Seven Principles of Teaching Can Transform Education. San Francisco, CA: Wiley.
Rivas, S.F. y Saiz, C. (2012). Validación y propiedades psicométricas de la prueba de pensamiento crítico PENCRISAL.Revista Electrónica de Metodología Aplicada. Vol. 17 (1), 18‐34.
Saiz, C. (2002). Solución de problemas. En C. Saiz (Ed.), Pensamiento crítico: conceptos básicos y actividades prácticas (p. 183‐211). Madrid: Pirámide.
Saiz, C. y Nieto, A. M. (2002). Pensamiento crítico: capacidades y desarrollo. En C. Saiz (Ed.), Pensamiento crítico: conceptos básicos y actividades prácticas (p. 15‐19). Madrid: Pirámide.
Saiz, C. y Rivas, S.F. (2008a). Intervenir para transferir en pensamiento crítico. Praxis. 10 (13), 129‐149.
Saiz, C. y Rivas, S.F. (2008b). Evaluación en pensamiento crítico: una propuesta para diferenciar formas de pensar. Ergo, Nueva Época, 22‐23, 25‐26
Saiz, C. y Rivas, S.F. (2011). Evaluation of the ARDESOS program: an initiative to improve critical thinking skills. Journal of the Scholarship of Teaching and Learning.11 (2), 34‐51.
Schank, R. C. (2005). Lessons in learning, e‐learning, and training: Perspectives and guidance for the enlightened trainer. San Francisco, CA: Wiley.
Vega Reñón, L. (2008). Prólogo. En M. Doury y S. Moirand (Eds.), La argumentación hoy. Encuentro entre perspectivas teóricas (págs.7‐15). Barcelona: Ed. de Intervención Cultura.
[-]