- -

Significados de la “Formación docente” en las universidades españolas en el marco del EEES

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Significados de la “Formación docente” en las universidades españolas en el marco del EEES

Show full item record

Ruè Domingo, J.; De Corral Manuel De Villena, I. (2007). Significados de la “Formación docente” en las universidades españolas en el marco del EEES. REDU. Revista de Docencia Universitaria. 5(2):1-23. https://doi.org/10.4995/redu.2007.6273

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/142317

Files in this item

Item Metadata

Title: Significados de la “Formación docente” en las universidades españolas en el marco del EEES
Secondary Title: Hidden meanings in the Spanish universities’ teaching improvement plans within the EEES frame
Author: Ruè Domingo, Joan de Corral Manuel de Villena, Ignacio
Issued date:
Abstract:
[ES] Las universidades españolas han empezado a cobrar conciencia de hallarse ante un cambio muy profundo, que afecta al conjunto de Europa. Ahora bien, ¿cómo hacer dicho cambio?, ¿Cómo llevarlo a cabo? Uno de los riesgos ...[+]


[EN] Nowadays, the Spanish universities had progressively become aware of the current HE changing model across U.E. However, some questions rose, as being crucial: how to do such a change? how to develop it? One of the ...[+]
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
REDU. Revista de Docencia Universitaria. (issn: 1887-4592 ) (eissn: 1887-4592 )
DOI: 10.4995/redu.2007.6273
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/redu.2007.6273
Type: Artículo

References

Elliott, J., (1993), El cambio educativo desde la investigación en la acción, Madrid, Morata.

Fullan, M., (2002), Los nuevos significados del cambio en la educación, Barcelona, Octaedro.

Fullan, M., Hargreaves, A., (eds.), (1996), Teacher Development and Educational Change, London, The Falmer Press. [+]
Elliott, J., (1993), El cambio educativo desde la investigación en la acción, Madrid, Morata.

Fullan, M., (2002), Los nuevos significados del cambio en la educación, Barcelona, Octaedro.

Fullan, M., Hargreaves, A., (eds.), (1996), Teacher Development and Educational Change, London, The Falmer Press.

Guskey, T.R., Huberman, M., (eds) (1995), Professional Development in Education, New Paradigms & Practices, New York, Teachers College Press, Columbia U.

Harggreaves, A., Fullan M.G., (eds.), (1992), Understanding Teacher Development, New York, Teachers College Press, Columbia U.

Hargreaves, Andy (2004), Educational Change Over Time? The sustainability and nonsustainability of three decades of secondary school change and continuity, Boston College;

Hargreaves, Andy, (2003) Enseñar en la sociedad del conocimiento, Barcelona, Octaedro.

Hargreaves, David (2003), From improvement to transformation, Keynote lecture, International Congress for School Effectiveness and Improvement 'Schooling the Knowledge Society', Sydney, Australia, 5 January.

Land, R., (2004), Educational Development, Discourse, Identity and Practice, Berkshire, Open U. Press.

Rué, J., (2006) Reconstructing Teacher Professionalism in the new modernity: an agenda for new action narratives, Action Research Journal, Vol. 14, 1, pp.119-139. https://doi.org/10.1080/09650790600585616

Schön, D.A., (1992), La formación de profesionales reflexivos: hacia un nuevo diseño de la enseñanza y aprendizaje en las profesiones, Barcelona, Paidós-MEC.

Zabalza, M., (2003), Competencias docentes del profesorado universitario: calidad y desarrollo profesional, Madrid, Nancea.

[-]

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record