- -

Diseño de Herramientas Didácticas Enfocadas al Aprendizaje de Sistemas de Control Utilizando Instrumentación Virtual

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Diseño de Herramientas Didácticas Enfocadas al Aprendizaje de Sistemas de Control Utilizando Instrumentación Virtual

Show full item record

Martínez, J.; Padilla, A.; Rodríguez, E.; Jiménez, A.; Orozco, H. (2017). Diseño de Herramientas Didácticas Enfocadas al Aprendizaje de Sistemas de Control Utilizando Instrumentación Virtual. Revista Iberoamericana de Automática e Informática industrial. 14(4):424-433. https://doi.org/10.1016/j.riai.2017.03.003

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/143296

Files in this item

Item Metadata

Title: Diseño de Herramientas Didácticas Enfocadas al Aprendizaje de Sistemas de Control Utilizando Instrumentación Virtual
Secondary Title: Design of teaching tools focused on control systems with virtual instruments
Author: Martínez, J. Padilla, A. Rodríguez, E. Jiménez, A. Orozco, H.
Issued date:
Abstract:
[ES] En este artículo se describe el diseño de tres herramientas didácticas enfocadas al aprendizaje de sistemas de control implementadas en el software de instrumentación virtual LabVIEW. Estas herramientas están dirigidas ...[+]


[EN] This paper describes the design of three didactic tools focused on learning of control systems implemented in LabVIEW virtual instruments software. These tools are dedicated to stability analysis in control systems, ...[+]
Subjects: Stability , Simulation systems , Control education , Virtual laboratory , Estabilidad , Simulación de Sistemas , Educación en Control , Laboratorio Virtual
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
Revista Iberoamericana de Automática e Informática industrial. (issn: 1697-7912 ) (eissn: 1697-7920 )
DOI: 10.1016/j.riai.2017.03.003
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.1016/j.riai.2017.03.003
Type: Artículo

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record