Resumen:
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[EN] Film tourism or film induced tourism is a branch of cultural tourism that has been significantly increasing in the last years. This type of tourism has a huge potential. Due to the advantages and good impacts that ...[+]
[EN] Film tourism or film induced tourism is a branch of cultural tourism that has been significantly increasing in the last years. This type of tourism has a huge potential. Due to the advantages and good impacts that film tourism has, destinations are allocating more and more resources in order to attract audiovisual productions on their locations. Shootings on a destination will result on direct income to local companies that take part in these productions but also the income produced when the potential tourists, that have seen the destination on the screen, travel to that destinations.
The aim of the thesis is to analyse the strategy of the Berlin Brandenburg Film Commission in order to attract shootings and explain its functioning, composition and goals. As audiovisual productions can be used as promotional resources for a destination, this thesis will also try to determine if local tourist entities use the shootings, and all that they entail, to promote Berlin, and how they do it. Something similar will be done with the Madrid film offices and all the entities will be compared. The reason why Madrid was chosen for the comparison is because both cities are European capitals with some similarities.
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[ES] El turismo cinematográfico es una rama del turismo cultural que ha ido creciendo significativamente en los últimos años. Este tipo de turismo tiene un enorme potencial. Debido a las ventajas y los impactos positivos ...[+]
[ES] El turismo cinematográfico es una rama del turismo cultural que ha ido creciendo significativamente en los últimos años. Este tipo de turismo tiene un enorme potencial. Debido a las ventajas y los impactos positivos que tiene el turismo cinematográfico, los destinos están destinando cada vez más recursos para atraer producciones audiovisuales a sus localizaciones. Los rodajes en un destino pueden dar lugar a ingresos directos a las empresas locales que participan en estas producciones, pero también a ingresos generados por turistas potenciales que han visto el destino en la pantalla y deciden viajar a esos destinos.
El objetivo de este trabajo es analizar la estrategia de la Berlin Brandenburg Film Commission para atraer rodajes y explicar su funcionamiento, composición y objetivos. Como las producciones audiovisuales pueden ser utilizadas como recursos promocionales para un destino, esta tesis también intentará determinar si las entidades turísticas locales utilizan los rodajes, y todo lo que conllevan, para promocionar Berlín, y cómo lo hacen. Algo similar se hará con las film office de Madrid y se compararán todas las entidades. La razón por la que se eligió Madrid para la comparación es porque ambas ciudades son capitales europeas con algunas similitudes.
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