- -

Analysis of the Berlin Film Office’s Strategy and Film Tourism in Berlin. How important is the strategy of a film office for the tourism of a city?

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Analysis of the Berlin Film Office’s Strategy and Film Tourism in Berlin. How important is the strategy of a film office for the tourism of a city?

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.advisor Roig Merino, Bernat es_ES
dc.contributor.author Gómez Martorell, María es_ES
dc.date.accessioned 2021-01-13T09:10:20Z
dc.date.available 2021-01-13T09:10:20Z
dc.date.created 2020-12-14
dc.date.issued 2021-01-13 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/158887
dc.description.abstract [EN] Film tourism or film induced tourism is a branch of cultural tourism that has been significantly increasing in the last years. This type of tourism has a huge potential. Due to the advantages and good impacts that film tourism has, destinations are allocating more and more resources in order to attract audiovisual productions on their locations. Shootings on a destination will result on direct income to local companies that take part in these productions but also the income produced when the potential tourists, that have seen the destination on the screen, travel to that destinations. The aim of the thesis is to analyse the strategy of the Berlin Brandenburg Film Commission in order to attract shootings and explain its functioning, composition and goals. As audiovisual productions can be used as promotional resources for a destination, this thesis will also try to determine if local tourist entities use the shootings, and all that they entail, to promote Berlin, and how they do it. Something similar will be done with the Madrid film offices and all the entities will be compared. The reason why Madrid was chosen for the comparison is because both cities are European capitals with some similarities. es_ES
dc.description.abstract [ES] El turismo cinematográfico es una rama del turismo cultural que ha ido creciendo significativamente en los últimos años. Este tipo de turismo tiene un enorme potencial. Debido a las ventajas y los impactos positivos que tiene el turismo cinematográfico, los destinos están destinando cada vez más recursos para atraer producciones audiovisuales a sus localizaciones. Los rodajes en un destino pueden dar lugar a ingresos directos a las empresas locales que participan en estas producciones, pero también a ingresos generados por turistas potenciales que han visto el destino en la pantalla y deciden viajar a esos destinos. El objetivo de este trabajo es analizar la estrategia de la Berlin Brandenburg Film Commission para atraer rodajes y explicar su funcionamiento, composición y objetivos. Como las producciones audiovisuales pueden ser utilizadas como recursos promocionales para un destino, esta tesis también intentará determinar si las entidades turísticas locales utilizan los rodajes, y todo lo que conllevan, para promocionar Berlín, y cómo lo hacen. Algo similar se hará con las film office de Madrid y se compararán todas las entidades. La razón por la que se eligió Madrid para la comparación es porque ambas ciudades son capitales europeas con algunas similitudes. es_ES
dc.format.extent 51 es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Film Tourism es_ES
dc.subject Cultural tourism es_ES
dc.subject Film Office/Commission es_ES
dc.subject Turismo cinematográfico es_ES
dc.subject Turismo cultural es_ES
dc.subject Industria audiovisual es_ES
dc.subject Berlín es_ES
dc.subject Madrid. es_ES
dc.subject Audiovisual industry es_ES
dc.subject.classification COMERCIALIZACION E INVESTIGACION DE MERCADOS es_ES
dc.subject.other Grado en Turismo-Grau en Turisme es_ES
dc.title Analysis of the Berlin Film Office’s Strategy and Film Tourism in Berlin. How important is the strategy of a film office for the tourism of a city? es_ES
dc.type Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Instituto de Investigación para la Gestión Integrada de Zonas Costeras - Institut d'Investigació per a la Gestió Integrada de Zones Costaneres es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Politécnica Superior de Gandia - Escola Politècnica Superior de Gandia es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Economía y Ciencias Sociales - Departament d'Economia i Ciències Socials es_ES
dc.description.bibliographicCitation Gómez Martorell, M. (2020). Analysis of the Berlin Film Office’s Strategy and Film Tourism in Berlin. How important is the strategy of a film office for the tourism of a city?. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/158887 es_ES
dc.description.accrualMethod TFGM es_ES
dc.relation.pasarela TFGM\119309 es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem