- -

La construcción disciplinar de la literatura infantil: de la instrucción del príncipe a la literatura al alcance de los niños

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

La construcción disciplinar de la literatura infantil: de la instrucción del príncipe a la literatura al alcance de los niños

Show full item record

Núñez Ruiz, G.; Núñez Molina, G. (2020). La construcción disciplinar de la literatura infantil: de la instrucción del príncipe a la literatura al alcance de los niños. Lenguaje y Textos. 0(52):23-33. https://doi.org/10.4995/lyt.2020.14820

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/161008

Files in this item

Item Metadata

Title: La construcción disciplinar de la literatura infantil: de la instrucción del príncipe a la literatura al alcance de los niños
Secondary Title: The disciplinary construction of children’s literature: from the instruction of a prince to the literature within children’s reach
Author: Núñez Ruiz, Gabriel Núñez Molina, Gabriel
Issued date:
Embargo end date: 2021-12-30
Abstract:
[EN] In this paper a historical approach to the way in which children’s literature corpus has been constructed until it became a modern discipline. With that aim, two of the main milestones that have contributed to outlining ...[+]


[ES] En este ensayo llevamos a cabo una aproximación histórica en torno al modo en que se ha ido construyendo el corpus de la literatura infantil hasta llegar a convertirse en una disciplina moderna. Con tal fin, analizamos ...[+]
Subjects: Children’s literature , The instruction of a prince , Nineteenth-century bourgeoisie education , Pidal and Moyano’s study plans , Literatura infantil , La instrucción del príncipe , La educación de la burguesía decimonónica , Planes de estudio de Pidal y Moyano
Copyrigths: Embargado
Source:
Lenguaje y Textos. (issn: 1133-4770 ) (eissn: 2530-0075 )
DOI: 10.4995/lyt.2020.14820
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/lyt.2020.14820
Type: Artículo

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record