- -

La habitación de escape como estrategia en la resolución de problemas

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

La habitación de escape como estrategia en la resolución de problemas

Show full item record

García-Tudela, PA.; González-Calatayud, V.; Serrano-Sánchez, JL. (2020). La habitación de escape como estrategia en la resolución de problemas. REDU. Revista de Docencia Universitaria. 18(2):97-114. https://doi.org/10.4995/redu.2020.13573

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/161412

Files in this item

Item Metadata

Title: La habitación de escape como estrategia en la resolución de problemas
Secondary Title: The educational escape room as a strategy for solving problems
Author: García-Tudela, Pedro Antonio González-Calatayud, Víctor Serrano-Sánchez, José Luis
Issued date:
Abstract:
[EN] The aim of this research is to know the strategies that 128 university students use to solve problems in teamwork while participating in an educational escape room. In this immersive game, the participants had to solve ...[+]


[ES] El objetivo de esta investigación es conocer las estrategias que 128 estudiantes universitarios utilizan para resolver problemas en equipo durante la participación en una habitación de escape (escape room) educativa. ...[+]
Subjects: Juego educativo , Aprendizaje activo , Enseñanza superior , Resolución de problemas , Tecnología educacional , Habitaciones de escape , Educational games , Activity methods , Higher education , Problem solving , Teacher education , Educational technology , Educational facilities
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
REDU. Revista de Docencia Universitaria. (issn: 1887-4592 ) (eissn: 1887-4592 )
DOI: 10.4995/redu.2020.13573
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/redu.2020.13573
Type: Artículo

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record