- -

Conceptos de la enseñanza forestal a distancia como procedimiento de mediación pedagógica en las universidades de Iberoamérica

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Conceptos de la enseñanza forestal a distancia como procedimiento de mediación pedagógica en las universidades de Iberoamérica

Show full item record

Riesco Muñoz, G.; Imaña Encinas, J. (2020). Conceptos de la enseñanza forestal a distancia como procedimiento de mediación pedagógica en las universidades de Iberoamérica. REDU. Revista de Docencia Universitaria. 18(2):115-130. https://doi.org/10.4995/redu.2020.13970

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/161413

Files in this item

Item Metadata

Title: Conceptos de la enseñanza forestal a distancia como procedimiento de mediación pedagógica en las universidades de Iberoamérica
Secondary Title: Concepts of the distance learning in forestry courses as a pedagogical mediation procedure at universities in Ibero-America
Author: Riesco Muñoz, Guillermo Imaña Encinas, José
Issued date:
Abstract:
[EN] The forestry engineering courses in Ibero-America are mainly adjusted to traditional patterns of knowledge transfer, neglecting the communication technologies largely implemented in other areas. Front of this, the ...[+]


[ES] Los estudios forestales en Iberoamérica suelen ajustarse a patrones tradicionales de transmisión del saber, a espaldas de las tecnologías de la comunicación ya implantadas en otros ámbitos. Frente a esto, en el ensayo ...[+]
Subjects: Knowledge , Distance education , Higher education , Tutor , Communication process , Technology transfer , Multipolar system , Conocimiento , Educación a distancia , Proceso de comunicación , Enseñanza superior , Mediador , Transferencia de tecnología , Sistema multipolar
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
REDU. Revista de Docencia Universitaria. (issn: 1887-4592 ) (eissn: 1887-4592 )
DOI: 10.4995/redu.2020.13970
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/redu.2020.13970
Type: Artículo

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record