- -

Using PenzuTM for academic online diaries to enhance metacognitive skills in Higher Education

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Using PenzuTM for academic online diaries to enhance metacognitive skills in Higher Education

Mostrar el registro completo del ítem

Bort-Mir, L. (2020). Using PenzuTM for academic online diaries to enhance metacognitive skills in Higher Education. The EuroCALL Review. 28(2):50-63. https://doi.org/10.4995/eurocall.2020.12756

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/162327

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Using PenzuTM for academic online diaries to enhance metacognitive skills in Higher Education
Autor: Bort-Mir, Lorena
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica
Universitat Politècnica de València. Departamento de Lingüística Aplicada - Departament de Lingüística Aplicada
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Metacognition can be considered as knowledge about one's own cognitive activities and their regulation during learning processes (Flavell, 1979). Students are, then, involved in metacognitive mental activities when ...[+]
Palabras clave: ICT , Self-regulated learning , Metacognition , Online pedagogic tools , Penzu
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
The EuroCALL Review. (issn: 1695-2618 )
DOI: 10.4995/eurocall.2020.12756
Editorial:
Universitat Politècnica de València
Versión del editor: https://doi.org/10.4995/eurocall.2020.12756
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/UJI//B2018-59/
Agradecimientos:
The research conducted in this study is part of Universitat Jaume I Education and Innovation esearch Project: 3622/18. Its rationale is also framed within the Universitat Jaume I Research Project UJI-B2018-59[+]
Tipo: Artículo

References

Anderson, N.J. (2002). The role of metacognition in second language teaching and learning. ERIC Digest, pp. 3-4.

Ausubel, D. (1983). Teoría del aprendizaje significativo. Fascículos de CEIF, 1, pp. 1-10.

Bort-Mir, L. (2016). Desarrollando la Herramienta DAG: Diario de Aprendizaje Guiado para Promover y Evaluar los Procesos Metacognitivos de los Estudiantes en la Educación Superior. ATIDES, Avances en Tecnología, Innovación y Desafíos de la Educación Superior. pp. 421-434. [+]
Anderson, N.J. (2002). The role of metacognition in second language teaching and learning. ERIC Digest, pp. 3-4.

Ausubel, D. (1983). Teoría del aprendizaje significativo. Fascículos de CEIF, 1, pp. 1-10.

Bort-Mir, L. (2016). Desarrollando la Herramienta DAG: Diario de Aprendizaje Guiado para Promover y Evaluar los Procesos Metacognitivos de los Estudiantes en la Educación Superior. ATIDES, Avances en Tecnología, Innovación y Desafíos de la Educación Superior. pp. 421-434.

Bort-Mir, L. & Silvestre-López, A. J. (2017). Enseñar y evaluar competencias en el aula de educación superior con el diario de aprendizaje guiado (DAG). JNEU, VI Jornada Nacional sobre Estudios Universitarios, II Taller de Innovación Educativa. Universitat Jaume I.

Brodskaya, M., & Thiele, R. (2004). Learning community in a combined ESL computer applications course. Retrieved October 2018 from http://www.cccone.org/scholars/04 05/Marina_Romy_final_report.pdf

Clark, J.L. (1985). Curriculum renewal in second language learning: an overview. Canadian Modern Language Review 42, pp. 342-60. https://doi.org/10.3138/cmlr.42.2.342

Flavell, J. H. (1979). Metacognition and cognitive monitoring. American Psychologist, 34, pp. 906-911. https://doi.org/10.1037/0003-066X.34.10.906

Frigaard, A. (2002). Does the computer lab improve student performance on vocabulary, grammar, and listening comprehension? (Master's thesis). (ED476749). Retrieved from ERIC database.

Hixon, E. (2008). Team-based online course development: A case study of collaboration models. Online Journal of Distance Learning Administration, 11(4), pp. 1-8.

Kitano, K. (2001). Anxiety in the college Japanese language classroom. The Modern Language Journal, 85(4), pp. 549-566. https://doi.org/10.1111/0026-7902.00125

Mansor, N. (2007). Collaborative learning via email discussion: Strategies for ESL writing classroom. The Internet ESL Journal, 13(3). Retrieved January 2019 from http://iteslj.org/Techniques/Mansor-EmailDiscussion/

Martín, M. G. (2012). La autorregulación académica como variable explicativa de los procesos de aprendizaje universitario. Profesorado. Revista de Currículum y Formación de Profesorado, 16(1), pp. 203-221.

Öz, H. (2015). The relationship between metacognitive awareness and academic achievement among pre-service English teachers. In J. Huang & A. C. Fernandes (Eds.), Non-native language teaching and learning: Putting the puzzle together (pp. 139-167). New York, NY: Untested Ideas Research Center.

Penzu (n.d.). Penzu. What is a Journal? Retrieved May 2019 from https://penzu.com/what-is-a-journal

Salvador, C. C. (1990). Constructivismo y educación: la concepción constructivista de la enseñanza y del aprendizaje. In Desarrollo psicológico y educación, pp. 157-188. Alianza.

Schofield, J. W. & Davidson, A. L. (2003). The impact of internet use on relationships between teachers and students. Mind, Culture, and Activity, 10(1), pp. 62-79. https://doi.org/10.1207/S15327884MCA1001_06

Schraw & Dennison (1994). Assessing metacognitive awareness. Contemporary Educational Psychology, 19, pp. 460-475. https://doi.org/10.1006/ceps.1994.1033

Timucin, M. (2006). Implementing CALL in the EFL context. ELT Journal, 60(3), pp. 262-271. https://doi.org/10.1093/elt/ccl006

Wong, L. (2004). Using technology in a low-advanced ESL class. Retrieved September 2016 from http://www.cccone.org/scholars/04-05/LettyWong_final_report.pdf

Zimmerman, B. J. (1989). A social cognitive view of self-regulated academic learning. Journal of Educational Psychology, 81(3), pp. 329-339. https://doi.org/10.1037/0022-0663.81.3.329

[-]

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem