- -

Una perspectiva inesperada. De la perspectiva en el antiguo Egipto al videojuego Adventure

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Una perspectiva inesperada. De la perspectiva en el antiguo Egipto al videojuego Adventure

Show full item record

Redon, AN. (2021). Una perspectiva inesperada. De la perspectiva en el antiguo Egipto al videojuego Adventure. EGA Expresión Gráfica Arquitectónica. 26(41):206-217. https://doi.org/10.4995/ega.2021.14296

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/164574

Files in this item

Item Metadata

Title: Una perspectiva inesperada. De la perspectiva en el antiguo Egipto al videojuego Adventure
Secondary Title: An Unexpected Perspective: from Ancient Egypt to Adventure
Author: Redon, Aida Navarro
Issued date:
Abstract:
[ES] En 1979 Atari lanzó el videojuego Adventure, considerado pionero en los juegos de aventuras rpg (rol-player game), inaugurando un sistema de representación propio que recibió el nombre de perspectiva tres cuartos, que ...[+]


[EN] In 1979, Atari launched the videogame Adventure, considered a pioneer in RPGs (role-playing games). Atari thus launched its own system of representation that was named three-quarter perspective, and that would ...[+]
Subjects: John Hejduk , Perspectiva Hejduk , Sistema de representación , Perspectiva , Perspectiva egipcia , Videojuego , Adventure , Perspective , System of representation , Egyptian perspective , Videogame , Hejduk perspective
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
EGA Expresión Gráfica Arquitectónica. (issn: 1133-6137 ) (eissn: 2254-6103 )
DOI: 10.4995/ega.2021.14296
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/ega.2021.14296
Thanks:
Grupo de Investigación Hypermedia, Warren Robinett, Rice University.
Type: Artículo

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record