- -

La feminización de la Educación Infantil. Un estudio de caso de estudiantes varones en la Universidad de Málaga

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

La feminización de la Educación Infantil. Un estudio de caso de estudiantes varones en la Universidad de Málaga

Show full item record

González Alba, B.; Polo Márquez, E.; Jiménez Calvo, PJ. (2021). La feminización de la Educación Infantil. Un estudio de caso de estudiantes varones en la Universidad de Málaga. REDU. Revista de Docencia Universitaria. 19(1):75-91. https://doi.org/10.4995/redu.2021.14600

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/168762

Files in this item

Item Metadata

Title: La feminización de la Educación Infantil. Un estudio de caso de estudiantes varones en la Universidad de Málaga
Secondary Title: The feminization of Early Childhood Education. About a study of male students at the University of Malaga
Author: González Alba, B. Polo Márquez, Esther Jiménez Calvo, Pedro José
Issued date:
Abstract:
[EN] The aim of this article is to investigate some of the historical, social and educational issues that have been contributing the feminization phenomenon in the Pre-Elementary Education Bachelor’s Degree. From a qualitative ...[+]


[ES] El objeto de estudio del presente artículo es investigar algunas de las cuestiones históricas, sociales y educativas que han contribuido y contribuyen a la feminización del Grado de Educación Infantil. Desde un paradigma ...[+]
Subjects: Higher education , Identity , Teachers , Professional training , Schools , Educational research , Enseñanza superior , Identidad , Profesorado , Formación profesional superior , Escuela , Investigación pedagógica
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
REDU. Revista de Docencia Universitaria. (issn: 1887-4592 ) (eissn: 1887-4592 )
DOI: 10.4995/redu.2021.14600
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/redu.2021.14600
Type: Artículo

Location


 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record