Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Wang, Yijing | es_ES |
dc.date.accessioned | 2022-05-19T09:45:40Z | |
dc.date.available | 2022-05-19T09:45:40Z | |
dc.date.issued | 2022-03-14 | |
dc.identifier.issn | 2173-6049 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/182706 | |
dc.description.abstract | [EN] Nowadays, the topic of rapidly developing non-fiction animations has significantly broadened and begins to involve the cultures or experiences of ethnic minorities. Merits of animation enables researchers and ethnic minorities to cooperate with each other to visualize non-written materials such as ethnic minority oral history and ancient folk songs via vivid animated images. However, different focuses of animations and the different actual situations of subjects make it necessary for researchers to consider how to apply appropriate artistic representation strategies and cooperative methods to displaying animation content in animation practice. This article analyses the different representation strategies in animated documentaries, the application methods of ethnic minority local artistic elements, and the cooperation mode in fieldwork, so as to improve the theoretical basis and practical system for ethnographic animation, and explore ethnographic animation as a new form of ethnographic documentary that can effectively convey true opinions of ethnic minorities while showing its cultural phenomena. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] Actualmente, las animaciones de no ficción, de desarrollo ágil, se han extendido ampliamente y empiezan a comprender las culturas y experiencias de minorías étnicas. Los medios de la animación permiten a los investigadores y a las minorías étnicas llevar a cabo una cooperación entre sí para visualizar, mediante imágenes animadas, materiales no escritos tales como la historia oral de las minorías étnicas y las antiguas canciones populares. No obstante, los diferentes enfoques de las animaciones y de las situaciones reales de los sujetos lleva a la necesidad de que los investigadores consideren la manera de aplicar estrategias de representación artística y métodos cooperativos adecuados para llevar su práctica al contenido de la animación. El presente artículo analiza diferentes estrategias de representación en los documentales animados, los métodos de aplicación de los elementos artísticos locales de las minorías étnicas y el modo de cooperación en el trabajo de campo, con el objetivo de mejorar la base teórica y el sistema práctico de la animación etnográfica, y explorar la animación etnográfica como un nuevo método de documental etnográfico que puede transmitir eficazmente las verdaderas opiniones de las minorías étnicas al tiempo que muestra sus fenómenos culturales. | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.relation.ispartof | Con A de animación | es_ES |
dc.rights | Reconocimiento - No comercial - Compartir igual (by-nc-sa) | es_ES |
dc.subject | Ethnographic animation | es_ES |
dc.subject | Ethnic minorities | es_ES |
dc.subject | Representational strategies | es_ES |
dc.subject | Art elements | es_ES |
dc.subject | Participatory design | es_ES |
dc.subject | Animación etnográfica | es_ES |
dc.subject | Minorías étnicas | es_ES |
dc.subject | Estrategias de representación | es_ES |
dc.subject | Elementos artísticos | es_ES |
dc.subject | Diseño participativo | es_ES |
dc.title | Representación artística y métodos múltiples de participación en la práctica de la Animación Etnográfica | es_ES |
dc.title.alternative | Artistic representation and multiple methods of participation in the practice of Ethnographic Animation | es_ES |
dc.type | Artículo | es_ES |
dc.identifier.doi | 10.4995/caa.2022.17141 | |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Wang, Y. (2022). Representación artística y métodos múltiples de participación en la práctica de la Animación Etnográfica. Con A de animación. (14):74-84. https://doi.org/10.4995/caa.2022.17141 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | OJS | es_ES |
dc.relation.publisherversion | https://doi.org/10.4995/caa.2022.17141 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 74 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 84 | es_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.description.issue | 14 | es_ES |
dc.identifier.eissn | 2173-3511 | |
dc.relation.pasarela | OJS\17141 | es_ES |
dc.description.references | COLLINGTON, Mark, 2016. Animation in Context: A Practical Guide to Theory and Making, Londres: Bloomsbury. | es_ES |
dc.description.references | EHRLICH, Nea, 2011. "Animated documentaries as masking", Animation Studies, 6, s/p. | es_ES |
dc.description.references | GEERTZ, Clifford, 1974. "From the native's point of view: On the nature of anthropological understanding", Bulletin of the American Academy of Arts and Sciences, pp. 26-45. https://doi.org/10.2307/3822971 | es_ES |
dc.description.references | HARRIS, Marvin,1976. "History and significance of the emic/etic distinction", Annual review of anthropology, 5(1), pp. 329-350. https://doi.org/10.1146/annurev.an.05.100176.001553 | es_ES |
dc.description.references | HONESS ROE, Annabelle, 2013. Animated documentary, Londres: Palgrave Macmillan. | es_ES |
dc.description.references | HOSEA, Birgitta, 2010. "Drawing animation", Animation: An Interdisciplinary Journal, 5(3), pp. 353-367. https://doi.org/10.1177/1746847710386429 | es_ES |
dc.description.references | KRIGER, Judith, 2012. Animated Realism: A behind the scenes look at the animated documentary genre, Abingdon: Taylor & Francis. https://doi.org/10.4324/9780240814407 | es_ES |
dc.description.references | LUNCH, Nick, LUNCH, Chris, 2006. Insights into participatory video: A handbook for the field, Oxford: InsightShare. | es_ES |
dc.description.references | NICHOLS, Bill, 2010. Introduction to documentary, Bloomington: Indiana University Press. | es_ES |
dc.description.references | POLANYI, Michael, 2015. Personal knowledge: Towards a post-critical philosophy, Chicago: University of Chicago Press. https://doi.org/10.7208/chicago/9780226232768.001.0001 | es_ES |
dc.description.references | SIMONSEN, Jesper, ROBERTSON, Toni, 2012. Routledge international handbook of participatory design, Londres y Nueva York: Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203108543 | es_ES |