- -

Round the bend, metamorfosis visual a cámara lenta: las pinturas animadas de Jeremy Blake

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

  • Estadisticas de Uso

Round the bend, metamorfosis visual a cámara lenta: las pinturas animadas de Jeremy Blake

Show full item record

Roncero Palomar, R. (2022). Round the bend, metamorfosis visual a cámara lenta: las pinturas animadas de Jeremy Blake. Con A de animación. (14):88-105. https://doi.org/10.4995/caa.2022.17142

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/182707

Files in this item

Item Metadata

Title: Round the bend, metamorfosis visual a cámara lenta: las pinturas animadas de Jeremy Blake
Secondary Title: Round the bend, visual metamorphosis in slow motion: Jeremy Blake's time-based paintings
Author: Roncero Palomar, Ricardo
Issued date:
Abstract:
[EN]   Jeremy Blake (1991-2007) was an artist better known for his "moving paintings." These are digital animations made up of dreamlike and abstract elements, a co­llage layered with elements like digital painting, ...[+]


[ES]   Jeremy Blake (1991-2007) fue un artista conocido por sus pinturas en movimiento . Se trata de animaciones digitales compuestas por elementos de inspiración onírica y abstracta, un collage de imágenes donde el ...[+]
Subjects: Jeremy Blake , Time-based painting , Visual music , Beck , Music video , Pintura en movimiento , Música visual , Vídeo musical
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Compartir igual (by-nc-sa)
Source:
Con A de animación. (issn: 2173-6049 ) (eissn: 2173-3511 )
DOI: 10.4995/caa.2022.17142
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/caa.2022.17142
Type: Artículo

References

BENDAZZI, Ginnalberto, 2003 [1988]. Cartoons. 110 años de cine de animación, trad. cast. Victor Cremer, Madrid: Ocho y medio. (Cartoons. Cento anni di cinema d'animazione, Venecia: Marsilio).

BINSTOCK, Jonathan, 2007. Wild Choir: cinematic portraits by Jeremy Blake; Washington, D.C.: Corcoran Gallery of Art.

COY, Chris, 2014. "An Email Interview with Jeremy Blake", en Rhizome.org, 27 de marzo, (https://rhizome.org/editorial/2014/mar/27/email-interview-jeremy-blake/ [Acceso: mayo 2021]) [+]
BENDAZZI, Ginnalberto, 2003 [1988]. Cartoons. 110 años de cine de animación, trad. cast. Victor Cremer, Madrid: Ocho y medio. (Cartoons. Cento anni di cinema d'animazione, Venecia: Marsilio).

BINSTOCK, Jonathan, 2007. Wild Choir: cinematic portraits by Jeremy Blake; Washington, D.C.: Corcoran Gallery of Art.

COY, Chris, 2014. "An Email Interview with Jeremy Blake", en Rhizome.org, 27 de marzo, (https://rhizome.org/editorial/2014/mar/27/email-interview-jeremy-blake/ [Acceso: mayo 2021])

DENIS, Sébastien, 2017. Le cinema d'animation, Malakoff: Armand Colin.

EVANS, Brian, 2005. "Foundations of a visual music" en Computer Music Journal, Vol. 29, No. 4, pp. 11-24. https://doi.org/10.1162/014892605775179955

GALLUCCI, Joseph, 2010. Reading Jeremy Blake: issues of preservation and access to born-digital artists' archives in a multi-institutional context. [Tesis de master, Universidad de Nueva York] Repositorio académico de la Universidad de Nueva York. (https://miap.hosting.nyu.edu/pro-gram/student_work/2011spring/11s_the¬sis_gallucci_y.pdf [Acceso: mayo 2021])

HANSEN, Beck, 2002. "Round the Bend" en Sea Change [CD], Santa Mónica: Geffen Records.

KEANE, Carolyn, 2014. Chromatic Algorithms. Synthetic color, computer art and aesthetics after code, Chicago: The University of Chicago Press. https://doi.org/10.7208/chicago/9780226002873.001.0001

KIM, Julia, MENNERICH, Don. (2015-2016) "Jeremy Blake's Time-Based Paintings: A Case Study" en Electronic Media Review, Vol 4 (https://resources.culturalheritage.org/emg-review/volume-4-2015-2016/kim/ [Acceso: mayo, 2021])

LEVIN, Dan, 2007. "After Death, Unfinished Artwork Gets a Life" en The New York Times, 29 de noviembre, (https://www.nytimes.com/2007/11/29/arts/design/29blak.html [Acceso: mayo, 2021])

MORITZ, William, 1999. "The Absolute Film. Conferencia en WRO 99 Media Art Biennale", Wroclaw, Polonia, en Center for Visual Music. (http://www.centerfor¬visualmusic.org/library/WMAbsolute¬Film.htm [Acceso: mayo, 2021])

MORITZ, William, 1995. "Musique de la Couleur - Cinéma Intégral", en BRENEZ, Nicole, y McKANE, Miles (eds.): Poétique de la couleur, une histoire du cinéma expérimental. Paris: Auditorium du Louvre Aix-en-Provence. Institut de l'Image, pp. 9-13.

OLANDER, Torben, 2005. "The Winchester Trilogy - Interview with Jeremy Blake", en Artificial.dk, 9 de agosto, (http://www.artificial.dk/articles/jeremyblake.htm [Acceso: mayo, 2021]).

PRICE, Brian, 2006. "Color, the Formless, and Cinematic Eros" en Framework: The Journal of Cinema and Media, Vol. 47, No. 1, pp. 22-35. https://doi.org/10.1353/frm.2006.0005

RABISI, Marissa. 2003. "Fotografía Seachange, Beck stage show 2002" en Afterall. A journal of art context and enquiry, Nº 7. pp 2-3

RUSSET, Robert, STARR, Cecile, 1976. Experimental animation: An illustrated anthology, Nueva York: Van Nostrtrand Reinhold Co.

SICHEL, Berta. 2003. Jeremy Blake. Winchester, Madrid: Museo Nacional de Arte Reina Sofía.

SICHEL, Berta. 2014. "Jeremy Blake" en SICHEL, 14 artistas, Sevilla: Athenaica, pp. 115-122.

SONS ET LUMIÈRES. 2004. Une Historie du son dans l'art du XX siècle. Catálogo de exposición. París: Éditions du Centre Pompidou.

TIENE, Sonja. 2005. "Time-Based Paintings: Jeremy Blakes Winchester Trilogy (2001-2004)" en Current Objectives of Postgraduate American Studies, Vol 6 (https://copas.uni-regensburg.de/article/view/81 [Acceso: mayo, 2021])

WEIL, Benjamin, 2005. "Moving Painting Painted Cinema", en COERVER (ed.), Jeremy Blake Winchester, San Francisco: San Francisco Museum of Moder art, pp. 8-15.

[-]

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record